×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
افزایش ۳.۵میلیون تُنی تولید محصولات کشاورزی در کردستان

به گزارش اقتصادکلان، پیمان اسکندری صبح امروز، چهارشنبه، در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی استان کردستان که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت‌ها حول محور رشد تولید و مهار تورم است، اظهار داشت: در سال جاری میزان تولید محصولات کشاورزی استان از ۲٫۹ میلیون تن به ۳٫۵ میلیون تن یعنی ۶۰۹ هزار تن افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه “امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم تولید شده که در طول تاریخ کردستان بی‌سابقه بوده است که از این میزان تولید یک میلیون و ۱۵۰ تن در استان خریداری شده و مابقی به‌صورت بذر و خودمصرفی نگهداری شده است، گفت: رکورد تولید گندم برای نخستین بار شکسته شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افزایش ظرفیت‌های سردخانه‌ای از ۳۵ هزار تن به ۹۶ هزار تن در استان خبر داد و تصریح کرد: تبدیل اراضی دیم به آبی با احداث پایاب سدها و انتقال آب با لوله جزو برنامه‌های این سازمان است و در همین راستا اراضی مناطق غربی به آبی تبدیل می‌شود.

وی از اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانی در شرق استان خبر داد و عنوان کرد: اسفندماه امسال در حوزه شیلات نیز فاز دوم دیوزناو سروآباد با ۱۰۰ تن و در آلوت بانه با ۵۰۰ تن شروع می‌شود.

اسکندری بیان کرد: برنامه‌ریزی ما این است که سالانه ۱۲۰۰ تن گوشت قرمز و ۵۰۰ تن تولید شیر داشته باشیم. در سال گذشته و امسال با حذف ارز ترجیحی، تحریم‌های ظالمانه و کاهش توان اقتصادی؛ اما بخش کشاورزی عقب‌نشینی نکردند و اقدامات خوبی انجام دادند که نمونه آن افزایش تولید محصولات کشاورزی در کردستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: کشاورزان و دامداران کردستان با همه این مشکلات، سفره مردم را خالی نگذاشتند و با همت و تلاش مضاعف تولید را به بیشترین میزان خود رساندند. امسال ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی در ۵۲ هزار هکتار باغات کردستان تولید شده است.

رسانه خبری اقتصاد کلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.