×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
قضات سرعت و دقت را در رسیدگی به پرونده‌های قضایی مدنظر قرار دهند

به گزارش اقتصادکلان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی امروز _شنبه نهم دی_ در نشست با قضات دادگاه بدوی و دادسرای مرکز استان کردستان، اظهار کرد: رسیدگی توأم با سرعت و دقت به پرونده‌های قضائی توسط قضات سبب رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضائی می‌شود.

وی بر لزوم نگارش آرای قضائی با زبان ساده و عامه فهم توسط قضات تاکید کرد و افزود: ارتقای معلومات قضائی قضات با تکیه بر مطالعه و آموزش، توجه به ادله و مستندات موجود در پرونده‌ها در کنار مشورت با همکاران قضائی قبل از صدور احکام، موجبات اتقان آرای قضائی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: نظارت قضات دادسرا بر ضابطان عام و خاص ضروری است و همچنین با عنایت به تأکیدات ریاست قوه قضائیه، باید تمامی قضات بر نحوه عملکرد مأموران انتظامی در خصوص دستورات جلب و بازرسی به منزل و مخفیگاه متهمان بسیار دقت کنند و از تضییع حقوق متهمان جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: قضات باید قرارهای تأمین متناسب با اتهام انتسابی صادر کنند و در این راستا محاکم نیز با حساسیت ویژه‌ای آرای قضائی صادر کنند تا عدالت به درستی اجرا شود.

وی در ادامه بر لزوم رعایت سرعت و دقت به صورت توأمان در رسیدگی به پرونده‌های قضائی تاکید کرد و افزود: پیگیری معطل ماندن پرونده‌ها در مرجع انتظامی، ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان و پاسخ استعلامات از مراجع مربوطه و نیابت‌های قضائی مورد تاکید جدی دستگاه قضائی استان است و قضات باید با رعایت این موارد از اطاله دادرسی جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: استفاده مؤثر قضات از مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات عمومی و آسیب‌های اجتماعی، سبب کاهش اینگونه آسیب‌ها در جامعه می‌شود و همچنین قضات باید در موارد استحقاق از ارفاقات قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها استفاده کنند.

حجت‌الاسلام حسینی در این جلسه بر لزوم توجه به حقوق عامه و دقت و دغدغه‌مندی قضات در رسیدگی به پرونده‌های اراضی ملی و منابع طبیعی استان نیز تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.