×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
وصول ۸۹۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن کردستان تا پایان آذر ماه

به گزارش اقتصادکلان، ، بختیار خلیقی در جلسه شورای معادن استان کردستان، با اشاره به وجود ۳۶۳ پروانه بهره برداری معادن در استان، گفت: کردستان یکی از استان های معدنی است و انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب از ظرفیت های موجود بهترین بهره را برد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ گونه ماده معدنی در استان وجود دارد، اظهار کرد: ۵۹ معدن استان در شهرستان قروه، ۶۸ معدن در سقز و ۶۰ مورد هم در سنندج وجود دارد.

امدیرکل صنعت معدن و تجارت کردستان میزان وصول حقوق دولتی معادن تا پایان آذر ماه سال جاری در استان را بیش از ۸۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۹۲ درصد از این میزان حقوق دولتی اخذ شده از واحدهای معدنی استان مربوط به شهرستان قروه است.

خلیقی با بیان اینکه ۸۱۶ میلیارد تومان از حقوق وصولی دولت مربوط به قروه بوده است، ادامه داد: میزان وصول حقوق دولتی معادن در سال گذشته در حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال اسمی واحدهای معدنی کردستان بالغ بر ۵ هزار و ۱۰۰ نفر و اشتغال واقعی این واحدها ۴ هزار و ۱۳۹ نفر است، یادآور شد: از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۱ مورد پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۲۶۹ نفر در استان صادر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.