×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی در کردستان/محدوده‌های معدنی، بستری برای سرمایه‌گذاری در استان

به گزارش اقتصادکلان، شامگاه امروز دوشنبه، چهارم دی ماه، استاندار کردستان با رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران “ایمیدرو”، در زمینه گسترش فعالیت‌ها و تقویت همکاری‌های این سازمان در حوزه معادن با توجه به ظرفیت‌های معدنی کردستان، در تهران دیدار و گفتگو‌ کردند.

در این نشست، استاندار کردستان اظهار کرد: شناسایی محدوده‌های امیدبخش معدنی در این استان، دستاورد ارزشمندی در راستای به فعلیت رساندن ظرفیت معدنی است و با اجرای این مهم بستر مناسب برای رونق سرمایه گذاری فراهم شده است.

زارعی کوشا از وجود ۱۸ گونه ماده معدنی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع تا پیش از این ۶۰۰ میلیون تُن ذخیره قطعی انواع مواد معدنی در کردستان وجود داشت، اکنون با توجه به نهضت تسهیل در امر اکتشاف در استان، این ذخائر به یک میلیون تُن افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: استان کردستان علاوه بر ظرفیت های مختلف در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و مرز، فرصت خدادادی بهره‌مندی از معادن متعدد را در اختیار دارد.

استاندار کردستان با تاکید بر استقرار حساب‌های بانکی و گردش مالی معادن و صنایع معدنی در بانک‌های استان گفت: انتقال حساب‌های بانکی معادن و واحدهای تولیدی به بانک‌های استان حق مسلم استان است.

استاندار کردستان بر سرمایه‌گذاری ایمیدرو و نهادهای سرمایه‌گذاری در محدوده پهنه‌های امیدبخش استان تاکید کرد و افزود: با اکتشافات انجام شده در این محدوده‌ها، پهنه‌های شهرستان بیجار، قروه و سقز شناسایی و برای شروع همکاری با ایمیدرو آمادگی کامل را دارد.

دراین جلسه، در قالب طرح تحول سه‌جانبه بین سازمان زمین شناسی، ایمیدرو و معاونت معدنی وزارت صمت در پهنه دیواندره مقرر شد محدوده‌های امید بخش تا پایان سال جاری در اختیار ایمیدرو قرار گیرد‌ و اداره صنعت، معدن و تجارت کردستان برای فراخوان سرمایه گذاری و مزایده‌ در این خصوص اقدام کند و همچنین مقرر گردید ایمیدرو، راهداری استان و اداره صمت کردستان در قالب تفاهم‌نامه‌ای نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم در بحث بهسازی و آسفالت جاده‌های دسترسی به معادن در محورهای معدنی استان کردستان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.