×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
کشف کالاهایی قاچاق به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال در استان کردستان

به گزارش اقتصادکلان، سردار علی آزادی از کشف محموله قاچاق خبر داد و اظهار داشت: مأموران آگاهی شهرستان دیواندره در اجرای طرح تشدید مقابله با کالای قاچاق یک دستگاه کامیون کشنده حامل کالای قاچاق را شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی متوقف کردند.

وی افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از این خودرو انواع کالای قاچاق شامل ۵۲ دستگاه انواع تلویزیون، یک دستگاه ماشین لباسشویی، ۲ هزار و ۷۳۹ عدد انواع وسایل ورزشی و ۴۳ هزار و ۸۰۰ ثوب البسه قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این راستا  ۲ نفر بازداشت و پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

وی همچنین از کشف کالای قاچاق میلیاردی در سروآباد خبر داد و بیان کرد: مأموران کلانتری ۱۱ مستقر در ایست‌ و بازرسی شهید کریمی سروآباد با اشراف اطلاعاتی یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی خودرو مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن ۴۸۰ بسته تنباکو، ۳۶ قلم لوازم آرایشی، ۳۲ عدد دوربین مداربسته، ۱۰ عدد هارد ذخیره‌سازی ۴ ترابایت، ۲۵ دستگاه ترازو دیجیتال، ۶ عدد فیوز برق فشار قوی و ۲۰کیلوگرم چای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف و ضبط کردند. در این رابطه نیز یک نفر متهم بازداشت و به همراه پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

اعتراف سارق سابقه‌دار به ۲۵ فقره سرقت در سنندج

وی با ذکر اینکه مبارزه با سرقت در اولویت‌‌ اصلی پلیس قرار گرفته است، عنوان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سنندج، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

آزادی بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۸ با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات میدانی، ردپای یک نفر سارق سابقه‌دار را در رابطه با سرقت‌های به وقوع پیوسته شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، سارق را در حین سرقت دستگیر کردند. متهم در اظهارات خود به ۲۵ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان کردستان از بازداشت یک نفر مالخر و کشف مقادیری اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان و تحویل به مالباختگان خبر داد و تصریح کرد: پرونده تکمیل و به همراه متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.

توصیه‌های پلیس جهت پیشگیری از سرقت

وی جهت پیشگیری از سرقت خودرو و محتویات آن، خطاب به شهروندان تأکید کرد: از قرار دادن خودرو در کوچه‌ها و معابر خلوت و نقطه‌های کور و تاریک و گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنند، چراکه توجه سارق به محتویات خودرو جلب و در اثر غفلت اقدام به سرقت می‌کنند.

آزادی افزود: رانندگان از رها کردن خودرو، بدون بستن درب آن حتی برای یک لحظه خودداری کنند، چرا که سارقان به دلیل حرفه‌ای بودن، برای سرقت در این لحظات از سرعت عمل بالایی برخوردارند. در صورت پنچر شدن خودرو، برای خروج از خودرو و تعویض چرخ، درب خودرو را بسته و سپس اقدام به تعویض چرخ کنید.

فرمانده انتظامی استان کردستان با تأکید بر اینکه رانندگان خودرو خود را به دزدگیر و قفل فرمان و قفل پدال مجهز کنند، بیان کرد: شهروندان عزیز چنانچه شیشه و یا قفل درب خودروشان معیوب شده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نسبت به رفع عیب آن اقدام کرده و در صورت سرقت از داخل خودرو، تا حضور پلیس، به وسایل داخل خودرو دست نزنند.

منبع خبر : تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.