×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
رئیس کل دادگستری استان کردستان: اجرای دقیق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ در دادگستری استان ضروری است

به گزارش اقتصادکلان، حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در دیدار با دادستان، قضات و کارکنان دادگستری سروآباد ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت صاحب الزمان مهدی موعود (عج) و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضایی استان، اجرای برنامه عملیاتی سال جاری بوده که برآیند سند تحول و تعالی قضایی است و ضروری است که تا قبل از پایان سال، نتیجه اقدامات در حوزه‌های مختلف محقق شود.

وی افزود: در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم شهرستان سروآباد، در آینده نزدیک دادگاه عمومی بخش اورامان افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بیان کرد: در معاونت راهبردی قوه قضاییه اجرای برنامه عملیاتی بصورت جدی پیگیری می‌شود که در این راستا به فراخور استان‌ها، اعتبارات مصوب تخصیص داده شده تا به هدف مطلوب رسیده و در پایان سال حوزه‌های قضایی کشور در این خصوص رتبه بندی خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: برنامه عملیاتی دارای سرفصل‌های متعددی است که برای هریک از بخش‌های دستگاه قضایی وظایفی را تعیین کرده و بر همین اساس رسیدگی به پرونده‌های قضایی نباید مشمول مرور زمان نامتعارف قرار گیرد و به پرونده‌های موسوم به معوق و مُسن تبدیل شود و در این میان، تلاش و اهتمام تمامی قضات و کارکنان اداری در شعب برای کاهش موجودی پرونده‌ها، ضروری است.

وی افزود: در همین راستا معاونت‌های مختلف در دادگستری استان موظف شده اند تا با جدیت در حوزه‌های تحت تصدی خود ورود کرده و با رفع موانع موجود در جهت اجرایی کردن دقیق این برنامه عملیاتی، اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خاطرنشان کرد: وضعیت مطلوب شعب و پرونده‌ها و همچنین رضایت ارباب رجوع در دادگستری سروآباد، موید عملکرد مثبت و قابل قبول کارکنان قضایی و اداری این شهرستان است و امیدواریم تا با تلاش و خلوص نیت بیشتر در جهت ایجاد افزایش رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم رعایت انصاف در برخورد قضات و کارکنان دادگستری استان با مردم تاکید کرد و اضافه کرد: مردم، دستگاه قضایی را بعنوان آخرین پناهگاه خود در احقاق حق می‌دانند و کارکنان دادگستری استان باید با رفتار شایسته و درخور شأن خدمت در مجموعه دستگاه قضایی، مردم را یاری کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم شهرستان سروآباد در آینده نزدیک دادگاه عمومی بخش اورامان افتتاح خواهد شد.

شایان ذکر است که در جریان این بازدید ۵ ساعته، رئیس کل دادگستری استان کردستان با تعدادی از مردم این شهرستان بصورت چهره به چهره دیدار کرد و دستورات لازم را در جهت حل مشکلات آنان صادر کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.