×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
همایش بزرگ سرمایه‌گذاری برای معرفی چند هزار میلیارد پروژه را خواهیم داشت

استاندار کردستان گفت: در آینده نزدیک در حوزه سرمایه‌گذاری شهری، همایش بزرگ سرمایه‌گذاری برای معرفی چند هزار میلیارد پروژه را خواهیم داشت و امیدواریم ظرف چند سال آینده یک فضای دیگری از شهر سنندج را برای استفاده مردم فراهم کنیم.

به گزارش اقتصادکلان، از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در بازدید از پروژه‌های شهری و پارک ۲۰ هکتاری روجیار و ۳۶ هکتاری پیرچنار این شهر که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و اعضای شورای صورت گرفت، اظهار داشت: امسال سال شکوفایی عمرانی استان است و کلان پروژه‌ها یکی پس از دیگری به نتیجه می‌رسد.

وی گفت: اجرای پروژه‌های مختلف و بهره‌برداری از آنها به صورت متوازن در نقاط مختلف شهر سنندج امروز یک رضایتمندی خوبی را در بین مردم در حاشیه شهر، هسته مرکزی و غیره ایجاد کرده است.

استاندار کردستان عنوان کرد: پارک ۲۰ هکتاری روجیار تلفیق بسیار خوبی از فعالیت‌های مختلف در حوزه فضای سبز، ایجاد امکانات تفریحی و ورزشی برای شهروندان و گردشگران است که در اجرای آن کار ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی افزود: بوستان ۳۶ هکتار پیرچنار نیز کار بسیار بزرگ با اهداف مختلف و فواید زیادی است و آنچه امروز ما برای توسعه فضای گردشگری در شهر و استان نیاز داریم در هر دو پروژه دیده شده و فعالیت جهادی در این پروژه‌ها را شاهد هستیم.

به گفته زارعی‌کوشا، مجموعه پارک روجیار از نظر سرعت کار و نوع طراحی جز کارهای فوق‌العاده است‌. همبستگی و انسجام در مدیریت، طراحی و اجرا عامل موفقیت در توسعه متوازن است.

وی اظهار کرد: اگر هر مجموعه وظیفه خود را مجزا ببیند و بخواهد آن را به صورت انتزاعی دنبال کند هرگز به توسعه متوازن دست پیدا نخواهیم کرد.

استاندار کردستان بر ضرورت توسعه گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: محور گردشگری در کردستان به انواع مختلف دنبال می‌شود و کارهای خوبی در این بخش در مرکز استان اجرا شده و یا در حال انجام است.

وی اضافه کرد: بخش‌های مختلف گردشگری از جمله صنایع دستی را در بسته‌های سرمایه‌گذاری و همایش سرمایه‌گذاری که توسط شهرداری برگزار می‌شود، دیده شده است.

استاندار کردستان با تاکید براینکه توسعه اقتصادی استان و شهرستان با ایجاد همین زیرساخت‌ها رقم خواهد خورد، تصریح کرد: این مسیر با قوت ادامه دارد، در آینده نزدیک در حوزه سرمایه‌گذاری شهری، همایش بزرگ سرمایه‌گذاری برای معرفی چند هزار میلیارد پروژه را خواهیم داشت و امیدواریم ظرف چند سال آینده یک فضای دیگری از شهر سنندج را برای استفاده مردم فراهم کنیم.

پروژه‌های شهری زمینه‌ساز توسعه گردشگری

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج نیز در این بازدید با بیان اینکه پروژه‌های عمران شهری، بسترساز توسعه گردشگری و اقتصاد در کردستان است، اظهار کرد: اتمام این‌ پروژه‌ها قطعا فضا را برای توسعه و رونق هرچه بیشتر گردشگری در استان فراهم می‌‌کند.

وی گفت: آنچه امروز در شهر سنندج در حوزه عمران شهری شاهد هستیم نتیجه تلاش و همدلی در بخش‌های مختلف است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: اجرای این دست اقدامات و پروژه‌ها موجب دلگرمی و ایجاد شور و نشاط در بین مردم استان به ویژه شهروندان شهر سنندج می‌شود.

ماموستا رستمی افزود: قطعا ایجاد این زیرساخت‌های گردشگری بخش قابل توجهی از شهروندان و گردشگران را به سمت خود کشانده و به رونق اقتصادی کمک کرده و زمینه کاهش بار ترافیکی از کوه آبیدر سنندج را فراهم می‌کند.

پیشرفت ۸۵ درصدی پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج

سیدانور رشیدی شهردار سنندج نیز با اشاره به اینکه پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: این پروژه در مساحت ۲۰ هکتار احداث و شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، نگهبانی، گل کاری و مبلمان شهری است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در سه فاز در مجموع ۱۰۰ هکتار است و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به گویزه کویر وصل می‌شود.

شهردار سنندج گفت: احداث فضاهای ورزشی متنوع، فضای فرهنگ و هنری، سن تئاتر و فضای بازی در این پروژه تاثیرات مثبتی در ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان خواهد داشت.

وی بیان کرد: در احداث پارک روجیار توجه ویژه‌ای به جامعه معلولین و ایجاد فضای ورزشی برای این قشر شده است.

رشیدی با ذکر اینکه یکی از نکات بسیار قابل توجه در پارک روجیار احداث فضای آمفی‌تئاتر با ظرفیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفری است، خاطرنشان کرد: فضای اطراف این آمفی تئاتر هم به گونه‌ای طراحی شده که در صورت نیاز و بالا بودن جمعیت بتوان از آن بهره گرفت.

وی عنوان کرد: دیدگاه مدیریت شهری در اجرای این پروژه؛ توسعه فضای سبز، اقتصادی، گردشگری و اشتغالزایی است و امیدواریم بتوانیم به اهداف و چشم‌اندازهای مد نظر دست یابیم.

شهردار سنندج در مورد پارک پیرچنار توضیح داد: این پارک در ابتدای محدوده مشترک ناحیه منفصل شهری و حسن‌آباد اجرا و از طرف ویلا شهر و ۲٫۱۹ و کمربندی آبیدر ورودی و خروجی دارد.

وی توجه به پدافند غیرعامل در اجرای پروژه پیرچنار را یادآور شد و گفت: شهر سنندج به چنین فضایی برای اسکان همشهریان در صورت نیاز در حوادث غیرمترقبه، نیاز داشت.

شهردار سنندج افزود: پارک پیرچنار ۳۶۰ درجه کامل دید داخل شهر را پوشش می‌دهد، این پارک دارای منظرگاه، پارکینگ و سایت عکاسی است و منظر آن در شب از شاخص‌های ویژه این پروژه رفاهی، تفریحی و سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: جاده سلامت، پیاده‌روی به طول ۶ کیلومتر، سکوی خانواده، محل تجمع گروه‌های اجتماعی، محل ورزش همگانی، فضای سبز، درختکاری بدنه، مبلمان و نورپردازی از دیگر آیتم‌های دیده شده در این پارک ۳۶ هکتاری در سنندج است.

شهردار سنندج عنوان کرد: مقیاس پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار شهر سنندج بصورت منطقه‌ای، شهری و تبعیت از طرح ویژه ساماندهی تپه‌های این شهر است.

رشیدی با اشاره به پیش‌بینی و طراحی سورتمه برای سرمایه‌گذاری در این بوستان ۳۶ هکتاری، گفت: این پروژه در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن آماده کردن زیرساخت و فاز دوم سرمایه‌گذاری است که زیرساخت‌های آن کاملا آماده و در حال حاضر پیشرفت ۵۰ تا ۵۵ درصدی دارد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری تسنیم/کردستان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.