×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024
فتحی خواستار عودت لایحه همسان‌سازی بازنشستگان با شاغلان به مجلس شد

به گزارش اقتصاد کلان، محسن فتحی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته، سال پر التهابی برای ملت ایران بود، اما با حضور مردم در صحنه توطئه دشمنان این سرزمین نقش بر آب شد و ملت ایران همواره ثابت کرده اند که پای آرمان های انقلاب و تمامیت ارضی ایستاده و با هیچ گروهی عقد اخوت نبسته اند و با پیروی از رهنمودهای رهبری انقلاب مرز خود را با یاوه گویان مشخص کرده‌اند.

وی در ادامه تأکید کرد: امروز می طلبد با هوشیاری لازم بیشتر از گذشته متحد شد و همه سلائق و اندیشه ۶٦ها که می توانند به جلب اعتماد عمومی کمک کنند در ساختار مدیریتی کشور مشارکت داده شوند. مخصوصاً باید دقت کنیم که شایستگان اقوام و مذاهب می توانند منشأ خدمت، اتحاد و آبادانی کشور شوند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه دوفوریتی واردات خودرو که در صحن مجلس رأی آورد را هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کنیم، جامعه منتظر اقدامات خوب مجلس در خصوص مجوزات واردات خودرو است چراکه این مهم التهابات بازار خودرو را کاهش می دهد.

فتحی در رابطه با تغییر ساعت کاری ادارات اظهار کرد: کارکنان از تغییر ساعت شروع به کار ادارات ناراضی هستند. مخصوصاً کارمندانی که مجبورند فرزندان خردسالاشان را در مهد کودک بگذارند و یا توسط پرستار از آنها مراقبت می شود در سختی قرار گرفته اند. اکثر ادارات از ساعت ۶ الی ۸ صبح به صورت انگشت شمار مراجعه کننده دارند.

وی افزود: دولت هر چه سریع تر لایحه همسان سازی بازنشستگان با شاغلان را به مجلس عودت دهد.

فتحی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز خواست تا صدور و اجرای احکام مناطق جنگی و عملیاتی کارکنان و بازنشستگان که مصوبه مجلس را دارد هرچه سریع تر عملیاتی کند. بر اساس گزارشات مرکز ملی آمار ایران بیکاری جوانان کردستان دو برابر میانگین کشوری بیکار هستند.

وی با بیان اینکه ساز مدیران اقتصادی در کردستان ناکوک است، تأکید کرد: به عنوان ناظر بر شورای برنامه ریزی استان تأکید می کنم که بعد از دو سال آمار نشان از عدم کارآیی و کفایت سازمان مدیریت برنامه ریزی استان دارد.

نماینده مردم سنندج در خصوص کاهش پروازهای فرودگاه سنندج به تهران از اقدامات وزارت راه و شهرسازی انتقاد کرد و گفت: طرح اقدام مسکن ملی در کردستان اندر خم یک کوچه مانده است و در اکثر شهرهای کردستان هنوز تأمین زمین نیز صورت نگرفته است.

فتحی در پایان خطاب به وزیر نیرو گفت: علیرغم وعده‌های جنابعالی تاکنون اقدامی برای تخصیص آب جهت تبدیل اراضی دیم به آبی نشده که این بی توجهی شما باعث نارضایتی مردم دیواندره شده لذا اقدامات مقتضی سریع‌تر انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.