×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
استخراج‌های بی ضابطه، تخریب محیط زیست را رقم می‌زند

به گزارش اقتصادکلان؛ کارگروه تعامل سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت شما با هدف رفع مشکلات و موانع ایجاد پهنه های معدنی مورد تعارض در استان در سالن جلسات استانداری کردستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل امور زیستگاه های سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و روز محیط بان گفت: تشکیل این کار گروه در استان کار مناسبیست چون از نزدیک با چالش ها و مشکلات برخورد و تصمیم درست و اصولی گرفته خواهد شد.

دکتر طالبی با اشاره به ۲۷۰ هزار هکتار در ۸ منطقه تحت مدیریت در استان کردستان داریم پس هرگونه فعالیتی در داخل این مناطق باید در جهت توسعه پایدار و حفظ فوت و فلور منطقه انجام پذیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان نیز بیان کرد: در حرکت بسمت توسعه همیشه چالش های زیست محیطی مواجه خواهد شد اما باید در فرآیند پشرفت با یک دقت خاصی از محیط زیست و منابع طبیعی استفاده شود.

دکتر قادرزاده ادامه داد: بهرحال وقتی در منطقه ای با عنوان تحت مدیریت حفاظت محیط زیست معرفی می شود یعنی از نظر اکولوژیکی شرایط خاص و ویژه ای دارد پس باید بر اساس علم و تکنولوژی روز دنیا و آگاهی بیشتر و علمی بهره برداری کنیم تا به محیط زیست کمترین آسیبی دچار شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در ادامه اظهار کرد: در هر بهره‌برداری و استخراج بدون در نظر گرفتن محیط زیست تنها منجر به تخریب و آسیب خواهد شد.

اقبال حمیدی تصریح کرد: بهره برداری از منابع موجود باید اصولی و با کمترین آسیب به محیط زیست و سرمایه های طبیعی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در کنار توسعه هستیم به شرطی که ضوابط و مقررات سازمان محیط زیست در نظر گرفته شود و این به معنای توسعه پایدار و با نگاهی بلند مدت به صیانت از انفال الهیست.
در این کار گروه ۳ محدوده اکتشافی و ۶ پروانه بهره برداری واقع در منطقه چلچمه و سارال مورد بررسی قرار گرفت‌.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.