×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌ محلی در سنندج

به‌گزارش اقتصاد کلان، آرمان وطن‌دوست در حاشیه برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی کردستان که به‌مناسبت دهه کرامت در عمارت تاریخی خسروآباد سنندج برگزار شد، گفت: در سال‌های اخیر گردشگری غذا به‌عنوان یكی از راه‌های جذب گردشگر در کشور شناخته شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار کرد: استان کردستان هم از این قاعده مستثنی نبوده و توانسته است با ارائه غذاهای محلی متنوع و منحصر به‌فرد، در راستای جذب گردشگر گام‌های مهمی بردارد.

او از برگزاری دوره‌های مرتبط با گردشگری خوراک توسط موسسه آموزشی کابان و زیر نظر این اداره‌کل در استان خبر داد و افزود: این دوره‌ها در طول سال به‌صورت کوتاه مدت و با هدف ارتقای سطح علمی شهروندان در خصوص گردشگری غذایی، پیشینه آشپزی ویژه منطقه، بهداشت مواد غذایی و آشنایی با خدمات پذیرایی و سرویس غذا در تاسیسات گردشگری به‌ویژه اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی استان برگزار می‌‎شود.

وطن‌دوست عنوان کرد: باید شرایطی برای گردشگران فراهم شود که در کنار اقامت، از نمادهای فرهنگی و طبیعی منطقه بازدید و از نزدیک با آداب و رسوم و آیین‌های محلی آمیخته شده با خوراک و نوشیدنی استان آشنا شوند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با بیان اینکه این جشنواره متشکل از ١٨ گروه به همت شهرداری سنندج و با همکاری این اداره‌کل برگزار شد، یادآور شد: امید است با برگزاری چنین جشنواره‌هایی بتوانیم بیش از پیش در راستای رونق اقتصاد جوامع محلی و توسعه گردشگری استان موثر باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.