×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
راه اندازی پرواز مستقیم سنندج به مشهد در آینده نزدیک/کردستان مرکز ارادت به اهل بیت از ناحیه اهل سنت است

به گزارش اقتصاد کلان؛اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار با اعضای کاروان زیر سایه خورشید اظهار کرد: مردم کردستان ارادت عمیقی به خاندان اهل بیت (ع) و بخصوص امام رضا (ع) دارند.

زارعی کوشا گفت: نام مبارک امام رضا (ع) جزو اسامی است که مردم کردستان بیشتر از آن استفاده می کنند.

استاندار کردستان تصریح کرد: آمادگی کامل خود را برای تقویت مناسبات با استان مقدس رضوی و اجرای طرح هشت بهشت اعلام می‌کنیم.

زارعی کوشا اظهار داشت: ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف طی چند هفته اخیر توفیق زیارت حرم رضوی را داشته اند و باور داریم که وجود مبارک امام رضا بزرگترین ظرفیت فرهنگی در کشورمان است.

وی با اشاره به اینکه در حال خاضر فرودگاه سنندج یک پرواز در هفته برای تهران دارد، افزود: در خصوص دغدغه مردم متدین کردستان برای برقراری پرواز مستقیم به مشهد مقدس، این مهم به زودی محقق می‌شود و رئیس جمهور نیز در سفر به استان بر این موضوع تأکید داشتند.

زارعی کوشا افزود: رئیس جمهوری هم در سفر به کردستان در سال گذشته وعده برقراری پرواز مستقیم سنندج به مشهد را دادند که این مهم را پیگیری می‌کنیم و در سال جاری حداقل یک پرواز در هفته به مشهد مقدس خواهیم داشت.

استاندار کردستان اظهار داشت: سال گذشته برای اولین بار توفیق میزبانی از زائران اربعین را داشتیم و اتفاق بسیار خوبی بود و برای امسال نیز برنامه ریزی بهتری شده است و پذیرای تعداد چند برابری زائران خواهیم بود.

کردستان مرکز ارادت به اهل بیت از ناحیه اهل سنت است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در کردستان باب زیارت و توجه به اهل بیت مفتوح است و مردم این استان ارادت ویژه به خاندان رسول الله(ص) دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در دیدار با اعضای کاروان زیر سایه خورشید در سنندج اظهار کرد: در سنندج ۱۵ زیارتگاه برای عرض تبرک نزد اهل بیت عصمت و طهارت داریم که سه نفر بارگاه و ضریح دارند.

وی افزود: در کنار این بقاع متبرکه از مشایخ و سادات در کردستان بسیار زیاد داریم و چند منطقه از سادات هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در کردستان باب زیارت و توجه به اهل بیت مفتوح است و جلسات اذکار اهل بیت را هفتگی داشته و به امام رضا ارادت ویژه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: کردستان مرکز ارادت به اهل بیت از ناحیه اهل سنت است و عموم مردم ارادتمند به اهل بیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی سنوات اخیر سعی شده است که زمینه حضور اقشار مختلف مردم کردستان به ویژه علما و نخبگان برای زیارت حرم رضوی فراهم شود و این مهم پیگیری می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.