×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
تحقق وعدەهای استاندار کردستان بە کشاورزان/بهبود شرایط روستاهای گردشگر پذیر در بخش سیروان سنندج/افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان به ۷۰ هزار تُن

 اسماعیل زارعی کوشا که برای شرکت در جشنواره توت فرنگی به روستای شیان از توابع شهرستان سنندج رفته بود، گفت: سال گذشته وعده دادیم در حوزه ایجاد سردخانه و صنایع تبدیلی اقدامات اساسی و تاثیرگذاری انجام دهیم که این این امر بعد از گذشت یکسال محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه روستای شیان مهد تولید توت فرنگی ایران است و این عنوان باید برای این روستا و بخش سیروان حفظ شود، اظهار کرد:با توجه به وجود آب فراوان و کشاورزان تلاشگر ما نیز به عنوان بخش دولتی باید زمینه‌های لازم را برای توسعه وکشت این محصول و همچنین استقرار صنایع تبدیلی و صادرات آن فراهم کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه در طی یکسال گذشته ظرفیت سردخانه های استان از ۴۰هزار تن به ۷۰هزار تن رسیده است،  افزود: در همین مدت نیز در یک کار جهادی توان تولید کارخانجات صنایع تبدیلی به  بیش از ۲۰۰هزارتن در سال رسیده است. زارعی کوشا عنوان کرد: آغاز عملیات احداث و بهسازی جاده روستاهای بخش سیروان، حل مشکل آنتن دهی و اینترنت روستاهااز اقداماتی بوده است که در راستای عمران و آبادانی هرچه بیشتر روستاهای این بخش اجرایی و عملیاتی شده است.

استاندار کردستان ادامه داد:  امسال چند برابر اعتبارات سال گذشته  را به بخش سیروان  اختصاص خواهیم داد تا وضعیت روستاهای گردشگرپذیر این بخش که قابلیت فراوانی برای جذب مسافر و درآمدزایی دارند بهبود پیدا کند. 

زارعی کوشا ادامه داد: جشنواره توت فرنگی  در واقع جشن شکرگذاری به خاطر وجود چنین نعمتی در استان است که موجب درآمدزایی و اشتغال روستاییان ما شده است

  

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.