×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
ارتقاء ظرفیت سردخانه‌ای کردستان به ۷۰ هزار تن

به گزارش اقتصادکلان، پیمان اسکندری در چهارمین جشنواره توت‌فرنگی که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی در روستای شیان از توابع سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار بهره‌بردار در سطح استان در زمینه تولید توت فرنگی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه کردستان با تولید ۶۵ هزار تن توت‌فرنگی در سال رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: سهم شهرستان سنندج از میزان تولید توت‌فرنگی ذکر شده در استان بالغ بر ۴۰ هزار تن است.

اسکندری اضافه کرد: بیش از ۲۰ هزار تن توت‌فرنگی هر ساله در بخش سیروان سنندج تولید می‌شود و همین موضوع این بخش را به پایتخت توت‌فرنگی ایران تبدیل کرده است.

وی در ادامه به برخی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت:  پرداخت تسهیلات بلاعوض برای نصب سیستم آبیاری نوین، پرداخت یارانه خرید و تولید نشاء و ترویج و آموزش در مزرعه از جمله اقدامات حمایتی سازمان جهاد کشاورزی در راستای کشت توت‌فرنگی است.

اسکندری با اشاره به اینکه در کنار ایجاد ظرفیت سردخانه‌ای استان و اختصاص یارانه به کشاورزان ۲۱ زنجیره سردخانه نیز واگذار شده است گفت: از سال گذشته تاکنون ظرفیت سردخانه‌ای استان از ۳۵ هزار تن به ۷۰ هزار تن ارتقا پیدا کرده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، بیش از ۲۱۵ هزار تن صنایع تبدیلی در شهرستان مریوان ایجاد شده که بستری برای رونق بیشتر تولیدات باغی در این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ٤۵۵ هزار تن محصولات باغی در استان کردستان تولید می‌شود، افزود: با توجه به تولید این میزان محصول با تاکیدات مسئولان ارشد استان ظرفیت‌هایی در بخش صنایع تبدیلی ایجاد خواهیم کرد تا خلاءها در این زمینه جبران شود.

انتهای پیام/ ثریا صلواتی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.