×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
مولدسازی، اهرمی برای پیشرفت پروژه‌های عمرانی

به گزارش اقتصاد کلان، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی شامگاه امروز در شورای هماهنگی مدیران استانی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی و بانک‌های کردستان خطاب به مدیران اقتصادی استان، اظهار داشت: از همه درخواست میکنم به صورت ویژه و با روحیه خستگی‌ناپذیر برای جبران عقب‌ماندگی‌ها تا زمانی که شایسته مردم استان کردستان است،تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قوانین حوزه مالی باید از سوی خزانه‌داری استان جدی گرفته شود گفت: استفاده از سرمایه و نیرو و مزایای دولت در برخی ‌از شرکت‌ها و تعاملات پشت‌پرده‌ای که حق مردم را ضایع کند، قابل پذیرش نیست.

وزیر اقتصاد به معاملات بانکی با نقاط بیرون مرز اشاره و اظهار کرد: طی مکاتبه‌ای با بانک مرکزی در هفته آینده شعبه بانک ملی در سلیمانیه عراق راه‌اندازی می‌شود.

خاندوزی با تاکید بر انجام امور بانکی آسان و کم هزینه در راستای تکریم و تعظیم مردم ، خاطرنشان کرد: با توجه به اعتقادات ویژه مردم کردستان برای استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه، در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان قرض‌الحسنه به کردستان اختصاص داده شده است و سایر بانک‌ها نیز امسال به سمت پرداخت تسهیلات با کارمزد صفر حرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: قانون مولدسازی به عنوان یک اهرم برای پیشرفت پروژه‌های عمرانی تصویب شده و تصمیم حاکمیت است لذا از ظرفیت دارایی‌های راکد ادارات برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور استفاده می‌شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: فقط با تعداد انگشت شمار دارایی‌های این دستگاه‌ها می‌توان ۳ تا ٤ میلیارد تومان به پروژه‌های استان کمک کرد لذا دارایی‌های راکد در اختیار پیمانکاران قرار داده شود تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وزیر اقتصاد درباره دغدعه کمبود نیرو در بانک‌ها و گمرکات نیز گفت: دنبال جذب سهمیه و مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم تا این مشکل برطرف شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.