×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
کردستان دارای رتبه اول تولید توت فرنگی در کشور

به گزارش اقتصاد کلان، کریم ذوالفقاری شامگاه پنجشنبه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری توت‌فرنگی کردستان در سنندج اظهار کرد: کردستان با فاصله زیادی از استان دوم (مازندران) رتبه اول را در تولید توت فرنگی و سطح زیرکشت این محصول دارد.

وی با بیان اینکه از سه هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت در کردستان ۶۵ هزار تن توت فرنگی تولید می‌شود، افزود: باید ظرفیت تولید توت فرنگی را به بیش از این رقم در استان برسانیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی ادامه داد: در خصوص فرآوری میوه و سردخانه و درجه‌بندی و بست‌ بندی باید ظرفیت‌های بهتری در کردستان ایجاد شود.

ذوالفقاری به وضعیت صنایع تبدیل و غذایی در استان کردستان گریزی زد و گفت: ظرفیت تولیدات استان بیش از سه میلیون تن است که یک میلیون و ۹۴۳ هزار تن ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در کردستان وجود دارد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: واحدهای صنایع تبدیلی در شهرستان مریوان قابل توجه و واحدهای شاخص و بزرگی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در استان در حال اجرا است.

وی به مشکلات و تنگناها در حوزه کشت توت فرنگی هم اشاره کرد و افزود: کشت در مناطق شیب‌دار، پایین بودن سطوح بهره‌برداری، گران‌بودن فناوری‌های مکانیزه توت فرنگی، بالا بودن قیمت تمام شده محصول، بالا بودن درصد ضایعات محصول از تنگناها و مشکلات در این بخش است.

۶۵ مقاله علمی به این کنفرانس ارسال شده که از این تعداد ۲۵ مقاله در قالب سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه می شود.

از سوم تا پنج خرداد سال جاری سه رویداد مهم شامل کنفرانس علمی یافته های تحقیقاتی، همایش سرمایه گذاری و جشنواره توت فرنگی روستای شیان در استان کردستان برگزار می شود.

منبع/ ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.