×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
ضرورت اجرای دقیق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه در دادگستری استان 

رئیس کل دادگستری استان کردستان در نخستین جلسه با روسای دادگستری و دادستانهای شهرستانهای استان در سال جدید ، گفت: یکی از وظایف شرعی و قانونی مدیران ، قضات و کارکنان اداری دادگستری استان برخورد صحیح ، منطقی و پاسخگویی به ارباب رجوع است .
به گزارش اقتصاد کلان ، حجت الاسلام حسینی در این جلسه که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، معاونین رئیس کل دادگستری در حوزه های مختلف و روسای دادگستری و دادستانهای تمامی شهرستانهای استان در مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد ، اظهار داشت : با توجه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، دستگاه قضایی استان با تمام توان کمک حال دستگاه اجرایی برای مهار تورم و رشد تولید است .
رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد : در سال جدید و با مدیریت و نظارت دقیق تر روسای دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی استان بهیچ وجه نباید حتی یک واحد تولیدی در استان تعطیل شود و یا کارگر و کارگرانی بیکار شوند .
حجت الاسلام حسینی صیانت از حقوق عامه بویژه در حوزه امنیت مردم را بسیار مهم توصیف کرد و افزود : در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی دادستانهای استان با نظارت دقیق و بر حفظ حقوق عامه نظارت جدی داشته باشند و مانع از تضییع حقوق بیت المال شوند .
وی بر ضرورت اجرای برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه در دادگستری استان تاکید کرد و تشریح کرد : اهتمام به اجرا و انعکاس این برنامه که هدف محور و کاربردی است ، باید مدنظر روسای دادگستری و دادستانهای استان باشد .
رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان ساخت : در حوزه زندانها ، بحث اشتغال زندانیان و استفاده از ظرفیت بنیاد تعاون مورد تاکید دستگاه قضایی استان است و قضات باید با سرکشی و بازدید ماهانه و منظم ، به تک تک درخواستهای زندانیان رسیدگی کنند و درصدد رفع مشکلات شان برآیند .
حجت الاسلام حسینی بر ضرورت سروسامان دادن موجودی آمار شعبات قضایی استان در سال جدید تاکید کرد و اضافه کرد : برنامه ریزی ، نظارت و سرکشی روسای دادگستری و دادستانهای استان بر شعب سبب می شود تا وضعیت موجودی پرونده ها سامان یافته و پرونده بلاتکلیف نداشته باشیم .
رئیس کل دادگستری استان کردستان میانگین نرخ دادرسی الکترونیک استان را ۷۷ درصد ذکر کرد و افزود : باید این میزان تا پایان اردیبهشت ماه ارتقاء یابد و همچنین از ابتدای خردادماه سال جاری ، اعزام زندانی به دادگستری انجام نمی شود و تمام جلسات دادرسی بصورت الکترونیک برگزار می شود .
در ادامه این جلسه ، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان بر لزوم تشکیل قرارگاه جهادی حفظ حقوق بیت المال در تمام شهرستانهای استان تاکید کرد و افزود : با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی در سال جدید نیز با جدیت برخورد خواهد شد .
دادستان عمومی و انقلاب سنندج اجرایی شدن قانون مناسب سازی معابر و پیاده روهای استان را ضروری دانست و خطاب به دادستان های شهرستان های استان اظهار داشت : در راستای حفظ حقوق عامه باید در استان کردستان قانون مدیریت پسماندها با جدیت دنبال شود و به بهترین شکل اجرا شود .
جباری همچنین اضافه کرد : دستورالعمل ستاد کنترل مجرمین حرفه ای باید در استان به دقت اجرا شده و لیست زندانیان متواری استخراج شود .
در پایان این جلسه که ۵ ساعت به طول انجامید ، روسای دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی شهرستانهای استان کردستان به بیان مشکلات و مسائل مربوط به حوزه های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس کل دادگستری استان کردستان رسید .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.