×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024
رئیس‌جمهور: با هرگونه فساد مسئولان ‌برخورد می‌کنیم‌/ مدیران قوی جایگزین ناتوان‌ها می‌شوند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست با اصحاب رسانه که در محل استانداری خوزستان برگزار شد به ارزیابی‌های انجام‌شده برای اجرای مصوبه‌های سفر اول خود به استان اشاره کرد و گفت: اجرای مصوبه‌های دور اول سفرها به‌عهده مسئولان دستگاه مرتبط، استاندار و معاون اجرایی رئیس جمهور است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه هشت هزار میلیارد تومان اعتبار دور اول سفر به خوزستان تخصیص داده شد گفت: در دور دوم سفر استانی به خوزستان ۲۰۰ مصوبه برای خوزستان از هیئت دولت اخذ شده است که برای اجرای این مصوبه‌ها مصمم هستیم.

وی با تصریح به اینکه اجرایی کردن این مصوبه‌ها نیاز به پیگیری مستمر دارد افزود: خواست مردم خوزستان اشتغال است و تمام تلاش دولت رفع نگرانی مردم از بیکاری جوانان خود است.

رئیس جمهور فعال کردن اقتصاد گردشگری و کشاورزی را در خوزستان ضروری دانست و ادامه داد: تبادلات اقتصادی با کشورهای عربی چهار تا پنج برابر افزایش یافته است که خوزستان ظرفیت لازم را در ارتباط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دارد.

وی گفت: خط ریلی شلمچه و بصره آرزوی دیرینه مردم خوزستان و عراق بود که زمینه تسهیل کار تجاری را فراهم می‌کند و تکمیل این خط در حال نهایی شدن است.

رئیسی با اعلام اینکه “طرح‌های مهمی در این دور از سفر به بهره‌برداری رسید” گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های برق‌رسانی افتتاح‌شده در این سفر ۳۰۰ مگاوات به شبکه برق کشور افزوده شد.

وی گفت: یک‌هزار و ۷۵۰ روستای خوزستان در دولت سیزدهم آبرسانی شد که آبرسانی ۱۷۵ روستای دیگر در این دوره از سفرها انجام شده است.

رئیس جمهور با اشاره به هدف‌گذاری پایان تنش آبی در ۱۰ هزار روستای کشور گفت: دولت به‌دنبال پایان تنش آبی در روستاهای کشور است.

وی ادامه داد: کارهای انجام‌شده برای احداث نیروگاه در کشور معادل عملکرد چهارساله دولت قبل است.

رئیس جمهور گفت: جمع‌آوری گاز مشعل میادین نفتی با بهره‌برداری از پالایشگاه گازی هویزه خلیج فارس در این سفر عملیاتی شد و ۲۵۰ میلیون فوت از گازهای مشعل در فاز اول به گاز شیرین تبدیل و به شبکه گاز کشور تزریق شد.

وی با بیان اینکه کار جهادی در صنعت نفت و گاز در حال انجام است افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که با صنعت نفت و گاز کشور همکاری داشتند تا پیش از دولت سیزدهم ۱۰۰ شرکت بود که امروز این آمار به ۵۰۰ شرکت افزایش یافته است.

رئیسی با تصریح به اینکه نظام اسلامی بر مبارزه با فساد بنا شده است و دولت نیز خود را مصمم به حرکت در این مسیر می‌داند گفت: دولت از ابتدا به‌دنبال شناسایی بسترهای فسادزا بوده است که فعال کردن سامانه های الکترونیکی در دولت با این هدف بنا شده است.

وی ادامه داد: اتصال سامانه‌های گمرکات با دستگاه‌های مختلف و همچنین ایجاد ارتباط سامانه‌های تجاری از اقدام‌های لازم برای مقابله با بسترهای وقوع فساد است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مبارزه با بسترهای فسادساز و همچنین برخورد با فساد و مفسدان مورد تأکید دولت سیزدهم بوده است.

وی با ابراز اینکه همه دستگاه‌ها نسبت به فساد باید حساس باشند گفت: دولت با هرگونه فسادی که در دستگاه دولتی کشف شده است به‌طور جدی برخورد کرده است.

رئیسی اضافه کرد: فساد تنها دست‌درازی به منابع مالی نیست بلکه برخی کم‌کاری‌ها و ناکارآمدی‌ها زمینه‌ای برای ایجاد فساد در زیرمجموعه دستگاه‌های دولتی را فراهم می‌کند به همین دلیل دولت نسبت به ارزیابی همه دستگاه‌ها به‌صورت مستمر مصمم است.

وی تأکید کرد: دولت، قبل از هرکس و هر دستگاهی خود را ملزم به پیگیری، شناسایی و برخورد با مفسدان در دستگاه‌های اجرایی می‌داند و این نه‌تنها نقطه‌ضعف نیست بلکه نقطه قوت دولت است.

رئیس جمهور با اشاره به تغییر ۱۵ مدیر خوزستان در روزهای آینده گفت: بنای دولت سیزدهم کار شبانه‌روزی و حل مسایل کشور است به همین دلیل مدیرانی که در ارزیابی‌های نظارتی عملکرد موفقی نداشتند با حفظ احترام از دولت کنار گذاشته می‌شوند.

وی ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم شانه خالی کردن از مسایل نیست بلکه پیدا کردن راهکارها و اجرای این راهکارها برای حل مسایل است به همین دلیل بهره‌گیری از مدیران قوی در این مسیر ضروری است.

رئیسی متذکر شد: تغییر این مدیران به‌معنای فاسد بودن این مدیران نیست بلکه با ارزیابی‌های دقیق عملکرد مدیر، مشخص شده است که این افراد در مسئولیت کنونی توانایی لازم را ندارند و ممکن است مسئولی که تغییر می‌کند در مسئولیتی دیگر موفق عمل کند.

وی گفت: توجه به مبارزه با بسترهای فساد و مفاسد، محور فعالیت دولت سیزدهم است و دولت با هرگونه مظهر فساد در دولت برخورد می‌کند و هیچ‌گونه از فسادی برای دولت قابل تحمل نیست.

رئیس جمهور ابراز کرد: صمیمانه از مردم خوزستان به‌ویژه مردم اهواز، اندیمشک و شادگان که با خیل عظیم جمعیت خود از خادم خود در دولت استقبال کردند قدردانی می‌کنم و از مردم سایر شهرهای خوزستان که توفیق حضور در آن شهرها را در این سفر نداشتم عذرخواهی می‌کنم.

وی با اظهار اینکه “نشان داده‌ام که سفر به خوزستان نه‌تنها برای بنده خسته‌کننده نیست بلکه شوق‌آور است” گفت: تمام همت دولت سیزدهم گره‌گشایی از مسائل مردم خوزستان است و در این مسیر از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خوزستان استان گسترده‌ای است و سرکشی به تمام شهرهای این استان نیاز به زمان بیشتری دارد اضافه کرد: به‌طور قطع در سفرهای آینده به خوزستان با مردم خونگرم سایر شهرهای این استان که توفیق دیدار رودررو را نداشتم، دیدار می‌کنم.

وی اشتغال را اولویت خوزستان دانست و افزود: استفاده از نیروی انسانی موجود در استان اولویت مورد تأکید دولت است و باید شرکت‌ها و صنایع استان از نیروهای بومی استفاده کنند.

رئیس جمهور در ادامه نقد رسانه‌ها را گره‌گشای حرکت مسئولان دانست و گفت: نقد رسانه‌ها در صورتی که دلسوزانه باشد می‌تواند گره‌گشایی مشکل‌ها شود و در این زمینه دولت از هر نقد منصفانه‌ای استقبال می‌کند.‌

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.