×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان مصوبه‌ای نداشت!

استاندار کردستان صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه باید طراحی و برنامه‌های جدیدی در حوزه جوانان ایجاد شود، اظهار داشت: گزارشات خوبی ارائه شد اما نباید برنامه‌ها منحصر به هفته جوان و افراد خاصی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا با بیان اینکه اگر گزارشات جلسات صرفا مثبت باشد، بیانگر مطلوب بودن و گل و بلبل در این حوزه نیست، بلکه نقاط ضعف نیز بیان و آسیب‌شناسی شود، گفت: باید گزارش و قضاوت به‌گونه‌ای باشد که انگیزه را تقویت کند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه می‌توان بسیاری از برنامه‌ها را با استفاده از ظرفیت تشکل‌های جوان پیش برد، تصریح کرد: ظرفیت‌های زیادی در حوزه جوانان و دستگاه‌ها وجود داشته که باید شکوفا شود. اگرچه همه مسئولیت‌ها به حوزه جوانان بر نمی‌گردد اما باید نقش و تعاملات آنان با سایر دستگاه‌های متولی تقویت شود.

وی با بیان اینکه فنی‌وحرفه‌ای برای سال آینده ویژه برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی طراحی جدیدی تدوین کند، افزود: باید زمینه برای شکوفایی توانمندی‌ها و تخصص‌های جوانان روستاها و شهرستان‌ها فراهم شود نه اینکه فقط حلقه‌های جوانان میانی خودی را ببینیم.

زارعی‌کوشا در پاسخ به یکی از جوانان، با اشاره به اینکه انتخاب مشاوران در دستگاه‌ها محدود و منع قانونی دارد، بیان کرد: می‌تواک یک نفر را به‌عنوان رابط حوزه جوانان انتخاب کرده تا کارها و جلسات خوب پیش برود.

وی عدم برگزاری جلسات و تشکیل کمیته‌های متناسب حوزه ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها را بیانگر ضعف حوزه جوانان دانست و اظهار کرد: اینکه چه میزان از مصوبات این جلسه اجرایی شود خدا می‌داند؛  این ستاد یکی از مهم‌ترین ستادهاست و باید در شورای اداری و جلسات استانی از فرمانداران و مسئولان شهرستانی نتایج کارها پیگیری شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه از برگزاری این‌گونه جلسات و عملکرد ستاد ساماندهی امور جوانان رضایت نداشته و باید برای سال آینده مشکلات احصا، آسیب‌شناسی و با برنامه‌ریزی پیش برود، خاطرنشان کرد: بسیاری از خلاءها در نشست‌ها برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های حوزه جوانان اداری و صرف میز و صندلی گذاشتن نشود، بلکه ایده‌پردازی و ارتباطات با جوانان تقویت شود بیان کرد: البته بسیاری از مشکلات حوزه جوانان به آسیب‌های کنونی از جمله طلاق و… بر می‌گردد اما امیدواریم قدم‌های خوبی در راستای ساماندهی این حوزه برداریم.

استاندار کردستان اشتغال، مسکن و ازدواج را مهم‌ترین مطالبه حوزه جوانان و مرتبط به هم دانست و عنوان کرد: باید ظرفیت‌های دولت برای رفع این مشکلات د استان به‌کار گرفته شود.

  ۲۷ هزار و ۶۲۱ نفر از جوانان کردستانی برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت‌نام کردند

مدیرکل ورزش‌وجوانان کردستان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این حوزه پرداخت و اظهار داشت: امسال بالغ ۲۷ هزار و ۶۲۱ نفر از جوانان کردستانی برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت‌نام کرده که تاکنون ۱۷ هزار و ۹۱۲ فقره پرونده به میزان دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به آنان پرداخت شده است.

حامد جولائی افزود: در حال حاضر شش هزار و ۱۸۲ نفر دیگر در استان متقاضی و در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج بوده که تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

مدیرکل ورزش‌وجوانان کردستان از برگزاری ۳۰۰ برنامه در هفته جوان از افتتاح پروژه‌ها تا برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در اختیارگذاشتن ساختمان مسکونی مستقل ویژه حوزه جوانان کردستان، خوشحالی زیادی میان این جمع ایجاد کرده است.

پیام‌جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان نیز در این نشست از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج به‌موقع و آسان، پیشگیری از ایدز با حضور ۱۷۵ نفر، تغذیه و ازدواج با حضور ۲۹۰ نفر، بهبود تغدیه با حضور ۲۱۸ نفر، ایستگاه سلامت با حضور ۱۵۱ نفر، همایش پیاده‌روی و استفاده رایگان جوانان از استخر از جمله برنامه‌های  این حوزه در هفته جوان استان بوده است.

حسین رسولی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان با اشاره به اینکه فعالیت‌های بهزیستی در حوزه جوانان در سه بخش برگزار شده که برگزاری برنامه‌های آموزشی، ترویج امورات دینی، کارگاه‌های مهارت‌آموزی و سبک زندگی اسلامی و باورهای دینی ویژه مراکز حمایت از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست مهم‌ترین آنها بوده است، اظهار کرد: تجلیل و اعزام ورزشکاران در رده‌های سنی مختلف به مسابقات کشوری از دیگر برنامه‌های این حوزه بوده است.

وی از تشکیل ۱۴ گروه همیار سلامت و فعالیت در سطح استان خبر داد و گفت: اجرای کارگاه و طرح پیشگیری از خودکشی، نشست‌های تخصصی و آموزشی و آگاه‌سازی دختران با عنوان خودمراقبتی و خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی برای ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر از دیگر برنامه‌های بهزیستی ویژه جوانان در استان بوده است.

رسولی درباره شیوه صدور مجوز مراکز مشاوره تحت فعالیت بهزیستی در استان عنوان کرد: هیچ مشکلی برای صدور مجوز مشاوره افراد دارای شرایط نداریم.

فرزام بیدارپور، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این نشست از راه‌اندازی کمپین‌های مختلف و هشدارهای آموزشی، پیشگیری و ترویج سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی و انعکاس برنامه‌ها در صداوسیمای استان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه انتخاب همسر مناسب و کنترل خشم، ساماندهی جوانان و جشنواره آشپزی و جوانی جمعیت نیز از دیگر برنامه‌های این حوزه بوده است. در مجموع ۱۵۰ میلیون تومان هدیه ویژه تجلیل از جوانان برتر در نظر گرفته شده است.

اکبر اسدی، رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان نیز با هشدار اینکه دشمن در فضای مجازی به دنبال استحاله و ضربه زدن به اعتقادات جوانان و نوجوانان است، اظهار کرد: باید متناسب با هجمه‌ها، الگوهای مناسبی که کم هم نداریم، جهت خنثی کردن توطئه‌های دشمنان به‌کار گرفته شود.

وی از حضور ۱۵۰۰ نفر در مسابقه پیامکی رویش جهادی در دانشگاه علمی کاربردی کردستان خبر داد و گفت: امیدواریم سال آینده بتوانیم این رقابت را با حضور مسئولان کشوری برگزار کنیم.

اسدی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های مختلفی ویژه جوانان داشته که می‌توانیم همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

زینب زاله، مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان نیز در این جلسه پیشنهاد در اختیار گذاشتن سال‌های ادارات ویژه برگزاری جشن‌های ازدواج جوانان نیازمند در ایام عید در استان به استاندار داد و گفت: از مسئولان انتظار می‌رود زمین ویژه زنان دارای سه فرزند در اختیار قرار گیرد‌.

گلاویژ فتاحی، معاون جوانان اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان کردستان نیز از برگزاری جشن ازدواج در دهگلان و بیجار خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی در راستای توانمندسازی و تقویت حوزه جوانان تدارک دیده شده اما باید خود جوانان و سایر دستگاه‌های متولی نیز وظایف خود را به‌نحو احسن انجام دهند.

فردین وکیلی، مدیرکل آموزش و فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان نیز از برگزاری و حضور جوانان در مسابقات ملی مهارت خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم سال آینده میزبانی این رقابت‌ها را برعهده بگیریم؛ آمادگی همکاری در هر برنامه ویژه توانمندسازی جوانان را داریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.