×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
ظرفیت ناوگان ریلی کشور پاسخگوی نیاز مردم نیست

غلامرضا شریعتی  با تاکید بر ضرورت ارتقای ناوگان ریلی کشور و تجدید نظر در ساز و کار فروش بلیت قطار به ویژه در ایام پیک، بیان کرد: متاسفانه ما در حوزه ریل یعنی هم در حوزه  ناوگان ریلی و هم در حوزه زیرساخت های مربوط به راه آهن دچار عقب افتادگی هستیم. از سوی دیگر عقب افتادگی ها در طول چند دهه گذشته سبب شده نتوانیم به درستی به نیازهای مردم در حوزه مسافری و حتی باری پاسخ دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: مشکلات امروز حوزه ریلی کشور محصول عدم توجه و عدم سرمایه گذاری در طول چندین سال گذشته است. بسیاری از مردم متقاضی سفر با قطار به عنوان یک سفر ایمن هستند پس لازم است که دولت تمرکز ویژه تری به این حوزه داشته باشد. بعد از انقلاب اسلامی ما خطوط ریلی کشور را توسعه دادیم ولی در حوزه ناوگان ریلی به شدت دچار عقب افتادگی هستیم.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون عمران تاکنون بحث های جدی در خصوص لزوم توجه به ناوگان مسافربری و حمل و نقل بار در حوزه ریل دنبال کرده است.

وی افزود: واقعیت این است که مادامی که ظرفیت قطارهای ما پایین است و تقاضا برای سفر با قطار بالا است نمی توان به درستی به نیاز جامعه پاسخ داد.

شریعتی در پایان گفت: در حال حاضر بهترین نحوه فروش بلیت قطار، فروش اینترنتی است؛ حداقل از این طریق اجحاف کم تری در حق مردم می شود. مشکلاتی که بعضا مسافران در ایام پیک برای تهیه بلیت تجربه می کنند به دلیل پایین بودن ظرفیت قطارها است که اهتمام ویژه ای را می طلبد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.