×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
ضربه مرزبانی کردستان به ۱۰ باند قاچاق طلا به ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال

فرمانده مرزبانی استان کردستان به وضعیت مرزها و نقش ادره‌کل اطلاعات در حفظ و صیانت از امنیت مرزها اشاره و اظهار داشت: مرزهای جمهوری اسلامی ایران به ویژه مرزهای استان یکی از نقاط امن در خاورمیانه است.

سرهنگ محمد عارف سپهری با بیان اینکه وظیفه نگهداری و حفاظت از مرزهای کشور و استان به مرزبانی واگذار شده است، گفت: کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داشته که پاسداری از آن بر عهده همکاران پر تلاشم با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه‌های امنیتی استان است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با ابراز خرسندی از اینکه همکاری و تعامل بسیار خوبی میان مرزبانی و اداره‌کل اطلاعات در استان در حوزه امنیت و اقدامات پیشگیرانه در مرزها وجود دارد، تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) برای ورود ناامنی به داخل کشور و حفظ امنیت مرزها، زحمات زیادی کشیده که جا دارد از زحمات آنان قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه امسال برای حفظ و استقرار امنیت مرزهای کردستان ۴ نفر از همکاران و مرزبانانمان شهید شدند، افزود: اگرچه اعلام این خبر غم‌انگیز است اما با افتخار جان دادیم ولی اجازه ورود ناامنی به استان ندادیم.

سپهری جلوگیری و مقابله با ورود هر گونه اقلام ضدفرهنگی، سلاح و مهمات به کشور و خروج کالاهای اساسی، داروهای کمیاب، احشام، ارز و طلا از مرزهای کردستان را اولویت مرزبانی عنوان کرد و بیان داشت: سربازان گمنام امام زمان(عج) کردستان نیز در این حوزه اقدامات چشم‌گیری داشته‌ و با همکاری یکدیگر ضربه‌های خوبی به دشمنان وارد کرده و سرباندها را نیز متلاشی و بازداشت کرده‌ایم.

جلوگیری از خروج ۱۳ هزار رأس احشام قاچاق از مرزهای کردستان

وی از جلوگیری از خروج ۱۳ هزار رأس احشام سبک و سنگین قاچاق از کشور و دستگیری پنج باند احشام از مرزهای کردستان خبر داد و اظهار کرد: بازداشت سرباندهای قاچاق باعث کاهش قاچاق در مرزهای استان شده است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با بیان اینکه اداره‌کل اطلاعات در کنار مبارزه با تهدیدکنندگان امنیت ملی و برخورد قاطع با فساد و رانت، اقدامات خوبی در راستای صیانت از مرزهای استان انجام داده است، خاطرنشان کرد: ضربه به عوامل ورود پیش سازه‌های ساخت مواد مخدر صنعتی، ضربه به آشپزخانه تهیه ماده شیشه، ضربه به عوامل کلان قاچاق مواد مخدر و کشف ۲٫۵ تن انواع مواد مخدر، ضربه به عوامل قاچاق داروهای کمیاب و گران قیمت به خارج از کشور، ضربه به شبکه سازمان یافته قاچاق خودروهای لوکس به داخل کشور به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان و کشف ۹۱ دستگاه خودرو قاچاق از جمله اقدامات مرزبانی با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان بوده است.

کشف ۸۰۰ هزار دلار و ۳۰ هزار گلوله و صدها اسلحه در کردستان

وی اضافه کرد: ضربه به شبکه سازمان یافته خروج طلا از کشور به مقصد اقلیم کردستان عراق و کشف ۱۵ کیلوگرم طلا و ۱۰۰ قطعه سکه طلا، ضربه به بیش از ۱۰ باند قاچاق طلا به ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال، ضربه به چندین باند سازمان یافته قاچاق ارز به خارج کشور و کشف بیش از ۸۰۰ هزار دلار، ضربه عوامل قاچاق میراث فرهنگی استان از مرزهای استان به خارج از کشور، ضربه به عوامل ورود پیش‌سازه‌های انفجاری و بمب‌ها، ضربه به عوامل گسترده قاچاق سلاح و مهمات از طریق مرزهای استان به داخل و کشف بیش از ۳۰ هزار گلوله و صدها اسلحه از دیگر اقدامات در راستای صیانت از مرزهای کردستان بوده است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به اینکه دشمنان در هر شرایطی به دنبال ایجاد ناامنی و ضربه زدن به کشور و جوانانمان هستند، عنوان کرد: خوشبختانه مرزبانانمان با همکاری اداره کل اطلاعات و سایر مجموعه‌های نظامی و انتظامی استان ضربه‌های خوبی به سرباندهای قاچاق در مرزهای کردستان وارد کرده و همواره با هوشیاری و آگاهی از ورود قاچاق جلوگیری می‌کنیم.

وی یادآور شد: اگر این دستگیری‌ها اتفاق نمی‌افتاد، سرباندهای قاچاق برای رسیدن به مقاصد شوم خود، سناریوهای دیگری در کشور اجرا می‌کردند.

سپهری ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت مرزنشینان با فرهنگ و شریف کردستان در راستای صیانت از مرزها افزود: این عزیزان همواره مدافع مرزها و همراه و کمک کار ما بوده و هستند، همه ما متولیان امنیت نیز در استان جانمان را برای آسایش و رفاه زندگی آنان تقدیم می‌کنیم تا هیچ فردی دغدغه ناامنی نداشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.