×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
کردستان مهیای میزبانی از مسافران نوروزی است

فرزاد حسنی، مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان، امروز شنبه (۲۰ اسفندماه) در جلسه ستاد خدمات سفر استان کردستان، از استقرار کمپین ۳۰۶۰ در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر ها اتفاق می افتد،‌ این کمپین با کمک سایر دستگاه های متولی، در نقاط شناسایی شده در استان تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به بارش هایی که امسال در سطح استان داشتیم، چاله هایی بر اثر استفاده از نمک برای برفروبی در سطح جاده ها ایجاد شده،‌ که با استفاده از آسفالت پر می شوند.

استقرار ۱۵ پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در کردستان

پیام جلالی، مدیرکل کمیته امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان، در ادامه با اعلام اینکه هلال احمر آماده ارائه خدمات سفر در استان است اظهار کرد: علاوه بر ۱۰ پایگاه ثابت امداد و نجات هلال‌احمر در استان درخواست استقرار ۵ پایگاه دیگر برای ایام عید با هدف ارائه خدمات بهتر در استان شده است.

وی افزود: در حوزه جوانان نیز با هدف تلاش برای کاهش تصادفات و آشنایی مسافران با اماکن گردشگری اکیپ‌هایی در ورودی شهر ها مستقر می شوند.

هیچ گونه کمبودی برای توزیع کالاهای اساسی در کردستان وجود ندارد 

سردار زاده، معاون سازمان صمت استان کردستان در ادامه، با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبودی در توزیع کالاهای اساسی در سطح استان وجود ندارد، اظهار کرد: نمایشگاه بهاره و هماهنگی با اصناف برای حراج آخر فصل از جمله اقدامات این سازمان برای برقراری تعادل در سطح بازار در ایام عید است.

۱۶۰ پایگاه پیش بیمارستانی در کردستان مستقر است

عبدالملکی،‌ رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، در ادامه اظهار کرد: امسال ۶۴ پایگاه پیش بیمارستانی و ۱۶۰ دستگاه آمبولانس آماده ارائه خدمات پیش بیمارستانی در سطح ۱۶بیمارستان استان است.

وی افزود: ایستگاه سلامت در ورودی شهرها برای راهنمای مسافران جهت رعایت نکات بهداشتی و آشنایی با اماکن درمانی ایجاد می‌شود.

۹۹ مدرسه در کردستان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه این جلسه از تشکیل ستاد سفر نوروزی و آمادگی ستاد اسکان آموزش و پرورش در استان خبر داد و گفت: حدود ۹۹ مدرسه با امکانات فرش و تلویزیون و حمام و غیره در استان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

هاشم ناظمی جلال، از استقرار ۴۳۰ تخت در مراکز رفاهی استان خبر داد و افزود: ظرفیت جمعیت پذیر استاندار طول یک شب بیش از سه هزار نفر است.

عرضه گوشت و مرغ در کردستان تامین شده است

اسکندری، رییس جهادکشاورزی اظهار کرد: در هفته اخیر بازار گوشت قرمز و مرغ از ثبات بیشتری در استان برخوردار بوده است.

وی از انبار ۵۰۰۰ تن مرغ در استان خبرداد و افزود:  برای تامین مرغ در ایام عید و ماه مبارک رمضان مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر مرغ با قیمت مصوب ۶۱ هزار تومان در استان کردستان عرضه می‌شود.

اسکندری، با اعلام اینکه در حوزه گوشت قرمز نیز نگرانی برای تامین در استان وجود ندارد عنوان کرد: گوشت اکنون با قیمت ۳۴۰ هزار تومان در کردستان عرضه می شود.

نظری زاده،‌ مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان از جایگزینی شرکت یاسا پرواز در فرودگاه استان خبرداد و گفت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با شرکت آسمان، امید است که پرواز ها در استان برقرار شود.

حیاط ادارات و مدارس به عنوان پارکینگ در سنندج مورد استفاده قرار می گیرد 

سید انور رشیدی، شهردار سنندج، اظهار کرد: معابر شهری سنندج در شب، تاریک است و مردم از این امر نگران هستند که باید در اولویت کار اداره برق قرار گیرد.

وی، افزود: بهتر است که نیروهای نظامی و راهور در سطح استان در ایام عید افزایش یابد.

شهردار سنندج، از پیش بینی افزایش مسافر در استان خبرداد و عنوان کرد: افزایش پارکینگ در سطح شهر سنندج در ایام عید ضروری است و در این راستا پیشنهاد می شود که حیاط مدارس و ادارات واجد شرایط به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد.

هیچ‌گونه نگرانی برای تأمین سوخت ایام نوروز در کردستان نداریم

جهانبخش نوکانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان در ادامه، از آغاز طرح پایش، کنترل و نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت به‌ صورت شبانه‌روزی در استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با عنوان گشت نوروزی به صورت شبانه‌روزی اجرا و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

وی افزود: ۱۰۰ دستگاه نفتکش و ۹۰ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان عملیات خدمت‌رسانی به مردم را انجام می دهند.

نوکانی با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز گفت: امسال نیز هیچ‌ گونه مشکل و نگرانی برای تأمین سوخت ایام نوروز در جایگاه‌های عرضه سوخت در استان کردستان نداریم.

وی، داشتن کارت هوشمند سوخت را ضروری دانست و یادآور شد: رانندگان در هنگام سوختگیری در جایگاه‌های عرضه سوخت از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.