×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
تاکید امام جمعه موقت ایلام بر طلب خسارت از دولت فرانسه در سالروز بمباران “ماربره”

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر “شمس‌الله سراج”  در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام با اشاره به سالروز بمباران روستای “ماربره” اظهار کرد:  یکی از جنایات بزرگ بشری جبهه استکبار حمله خونین و ناجوانمردانه هواپیماهای عراقی با پشتیبانی هوایی فرانسه در ایلام بود که در تاریخ ۱۹ اسفند سال ۶۳ مردم آواره روستای “ماربره”  را به خاک و خون کشیدند.

وی گفت: در این حمله هوایی تعداد زیادی از افراد بیگناه و بی‌پناه از جمله زنان و کودکان شهید شدند که باید مسوولان جمهوری اسلامی ایران به خونخواهی و مطالبه گری این شهیدان از سازمان ملل و سفارت های دخیل چون فرانسه فرجام خواهی و طلب خسارت کند.

دانشیار دانشگاه ایلام تصریح کرد: فرانسه در حالی در ماه‌های اخیر داعیه حمایت از مردم ایران را دارد که جنایات زیادی را در حق مردم ایران از جمله ایلام داشته است و باید در محاکم بین المللی پاسخگوی جنایات خود باشد. دشمنان با تهاجم گسترده فرهنگی مد نظر خود در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی و جهان اسلام و کشورهای آزادی خواه جهان و تسلط بر این کشورها هستند.

وی تاکید کرد: رویکرد ما در برابر دشمنان دفاعی بوده است و  باید در برابر دسایس و هجمه های دشمنان از رویکرد تدافعی به وضعیت تهاجمی تغییر تاکتیک دهیم و اهداف شوم این کشورها در نقاط مختلف دنیا را به زیر سوال ببریم و چهره واقعی جهان سلطه را عیان کنیم.

امام جمعه موقت ایلام به سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره و تصریح کرد: ایثارگران و خانواده های آنها صاحبان اصلی انقلاب هستند و باید شرایط برای تقویت بنیه علمی فرزندان ایثارگران فراهم باشد.

خطیب موقت جمعه ایلام  در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت بیمارستان رازی شهر ایلام انتقاد کرد و ادامه داد: بیمارستان تازه تاسیس رازی از نظر تجهیزات، امکانات و راه دسترسی مشکل اساسی دارد که باید به مشکلات عدیده این مرکز درمانی مهم رسیدگی و مرتفع شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.