×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
میزان بودجه استان کردستان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: میزان بودجه استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده است که بعد از تصویب در مجلس میزان رشد قطعی آن اعلام می‌شود.

به گزارش اقتصاد کلان، ارسلان ازهاری روز چهارشنبه در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری کردستان تشکیل شد، اظهار کرد: حرکت به سمت برنامه محوری، واقعی کردن منابع و مصارف بودجه، جلوگیری از افزایش پایه پولی در بودجه، کنترل تورم و اصلاح نظام اختیارات و پاسخگویی از جمله نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۲ است.

وی توجه به موضوع واگذاری اموال مازاد و ظرفیت مشارکت بانک های دولتی در سرمایه گذاری های راهبردی را از دیگر نقاط قوت لایحه بودجه خواند و افزود: کاهش هفت درصدی نرخ مالیات عملکرد بخش تولید و اعمال سقف بر تسهیلات تکلیفی موضوع تبصره ۱۶ با هدف کنترل نقدینگی هم از دیگر نقاط قوت این لایحه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۱ سه هزار و ۶۵۳ همت بود که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ این میزان افزایش یافته و به تبع در استان ما هم روند رو به رشدی داشته است.

ازهاری با تاکید بر اینکه در یک ماه فرصت باقی مانده دستگاه های اجرایی برای تحقق منابع استان تلاش کنند، گفت: میزان اعتبار پروژه های ملی استانی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد داشته است و امیدواریم در مجلس مصوب شود.

وی یادآور شد: بند د تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مربوط به ساماندهی سکونتگاه غیررسمی، بهسازی محیط های خارج از محدوده شهرها و تامین امکانات عمومی است که شورای برنامه ریزی استان ها موظف اند براساس آیین نامه اجرایی از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده اعتباراتی صرف محرومیت‌زدایی کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: ۶۴ درصد درآمدهای مصوب شده برای استان در سال جاری تاکنون محقق شده است و امکان تحقق صددرصدی آن وجود ندارد.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: باوجود اینکه امسال ۴۰ درصد تورم داریم و طبق برنامه میزان حقوق کارکنان باید به اندازه تورم باشد اما پیش بینی ۲۵ درصدی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ است.

مجتبی مقیاسی با بیان اینکه سقف معافیت مالیاتی برای حقوق بگیران در سال آینده هفت میلیون تومان شده است، افزود: دولت بجای اینکه ۲۰ درصد حقوق را افزایش دهد سقف مالیاتی حقوق کارکنان را کاهش دهد اینگونه اثر تورمی آن هم کمتر خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان در این جلسه اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی استان باید واقع بینانه به آن پرداخت تا قابل تحقق باشد.

۲۱ نفر عضو ثابت و اصلی شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان هستند که با رای افراد حاضر در دهمین جلسه این شورا ۴۹.۵ هکتار در قالب طرح نهضت ملی مسکن به شهر دیواندره اضافه شد.

منبع/ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.