×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
ایران و چین مواضع مشترکی در مقابله با یکجانبه‌گرایی دارند

حجت الاسلام‌رئیسی رئیس جمهور عصر امروز (دوشنبه) پیش از سفر به چین گفت: مواضع مشترکی در مقابله با یکجانبه‌گرایی با چین داریم که در جهت استقلال سیاسی ما را در کنار یکدیگر در جهان قرار می‌دهد.

وی افزود: در این سفر با آقای رئیس جمهور و مسئولین عالی چین دیدار خواهیم داشت و همکاران من نیز با همتایان خود در کشور چین دیدارها و نشست‌هایی خواهند داشت و امیدوارم که این سفر برای توسعه روابط همه جانبه با کشور چین تأثیرگذار باشد و سطح روابط دو کشور را ارتقا دهد که این خواست دو کشور ایران و چین است.

رئیس جمهور گفت: این سفر به دعوت رئیس جمهور کشور دوست چین انجام می‌شود در این سفر ابتدا اجرایی شدن سند راهبردی ۲۵ ساله که بین ایران و چین دنبال خواهد شد.

وی افزود: ما با کشور چین ارتباطات زیادی داریم اما به میزانی که باید از ظرفیت‌های دو کشور در گذشته در راستای ارتقای سطح روابط به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری استفاده می‌شد غفلت شد و متأسفانه در این راستا یک عقب‌ماندگی جدی داریم.

رئیسی در ادامه به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد و گفت: عضویت ایران در پیمان شانگهای و ارتباط با زیرساخت‌های اقتصادی منطقه قطعی شده که این زمینه خوبی برای ارتباط با همه کشورهای آسیایی از جمله چین است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.