×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
حمایت از تاسیسات گردشگری در زمینه تعرفه برق مصرفی/ کردستان آماده میزبانی از سرمایه‌گذاری است

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از ارائه پیشنهادی مبنی بر محاسبه تعرفه برق مصرفی تاسیسات گردشگری در بودجه ۱۴۰۲ در مجلس خبر داد.

سید مهدی فرشادان در حاشیه بازدید از غرفه کردستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، که با همراهی سرپرست و معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شد، گفت: پیشنهاد محاسبه برق مراکز گردشگری براساس قانون مانع‌زدایی از صنعت برق کشور، عنوان پیشنهادی است که نمایندگان مجلس آن‌را تنظیم کرده و در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در دست بررسی است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت تصویب در کمیسیون تلفیق و در نهایت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، تعرفه برق مراکز گردشگری بر اساس آن محاسبه خواهد شد، اظهار کرد: در این پیشنهاد تعرفه برق تاسیسات و کسب و کارهای گردشگری از جمله هتل‌ها، مراکز پذیرایی، مراکز اقامتی، اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی بر اساس ماده ۷ قانون مانع زدایی از صنعت برق خواهد بود.

فرشادان افزود: با تصویب و نهایی شدن این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ بهای برق در تاسیسات گردشگری کاهش چشمگیری خواهد داشت و بر اساس مصارف عمومی محاسبه خواهد شد.

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه در نمایشگاه بین‌المللی تهران ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه گردشگری استان کردستان به‌خوبی معرفی شده است، بیان کرد: حضور استان در این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای جذب سرمایه‌گذار و رونق گردشگری کردستان است.

او با اشاره به اینکه برای توسعه استان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌شود، :اظهار کرد: استان کردستان با وجود جاذبه‌های فراوان گردشگری آماده جذب و میزبانی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

نماینده مردم شهرستانهای سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نگاه ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و تعامل با فعالان گردشگری بخش‌های خصوصی استان قابل ستایش است.

فرشادان یادآور شد: با پیگیری‌ها و مطالعات انجام شده در آینده‌ای نزدیک مجموعه بازارچه‌ای مستقل صنایع‌دستی در کردستان احداث می‌شود.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۱۸ لغایت ۲۱ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و استان کردستان در سالن ۳۸A گردشگری و سالن ۸ صنایع‌دستی حضوری فعال و پررنگ داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.