×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
رشد اقتصادی کشور زیر فشار تحریم ها

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم جشن ۲۲ بهمن در تهران اظهار داشت: روز ۲۲ بهمن روز پیروزی حق بر باطل، پیروزی خون بر شمشیر، پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و روز انفجار نور و تحقق معجزه قرن است.
رئیسی عنوان کرد: (دشمنان) بعد از جنگ نظامی و شکستی که خوردند، تهدیدها و تحریم‌ها را شدت بخشیدند. اعلام کردند که فشار حداکثری به ملت ایران وارد کردیم، اما در این زمینه نیز شکست نصیبشان شد.
وی ادامه داد: خودشان اعلام کردند که فشار حداکثری شکست خورده است.

رئیس‌جمهوری اظهار داشت: وقتی دیدند که ملت بزرگ ایران، تحریم‌های آن‌ها را خنثی کرد و ملت ایران در تولید و علم متوقف نمی‌شود. در صادرات نفت نیز متوقف نشدیم. در تولید و صادرات کالاهای غیرنفتی نیز متوقف نشدیم. در مثبت کردن تجارت موفق بودیم. در تراز تجاری کشور موفق بودیم. کشور علی‌رغم تهدیدها از رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری بهره‌مند است.
وی ادامه داد: وقتی این وضعیت‌ را دیدند و فهمیدند که کشور در حال رشد و پیشرفت است. دست به توطئه دیگری زدند و پروژه آشوب و اغتشاش را کلید زدند. تصور کردند که می‌توانند کشور را دچار توقف کنند.
وی خطاب به آمریکا و دشمنان گفت: حضور مردم و حماسه‌آفرینی‌ آن‌ها پیامش امید و امیدآفرینی برای ایران و یاس و ناامیدی برای دشمنان است.
رئیس‌جمهوری گفت: کسانی که در اغتشاشات اخیر که قلیل بودند و فریب دشمن خوردند بدانند که آغوش ملت باز است. با نگاه پدرانه و حکیمانه رهبری و با عفو و بخششی که صورت گرفت، آغوش ملت باز است.
وی ادامه داد: ما نیز در دولت همین نگاه را داریم. امتداد آن را در دولت و دستگاه‌های اداری را دنبال خواهیم کرد.
رئیسی گفت: آن کسانی که فریب خوردند، فهمیدند که دشمن بحثش زن، زندگی، آزادی، حقوق بشر و هسته‌ای نیست و آن‌ها به دنبال سلب آزادی و زندگی آرام مردم ایران هستند. مردم ایران خوب می‌دانند که دشمنان به کسی زندگی ندادند که بخواهند به ما زندگی بدهند.
وی در ادامه عنوان کرد: ما با آغاز به کار دولت با مشکلاتی مواجه بودیم. کرونا روزی ۷۰۰ خانواده را داغدار می‌کرد، اما مشارکت شما و کمک کادر درمانی موجب شد تا اکنون علی‌رغم اینکه در دنیا صدها نفر از دنیا می‌رود، برخی روزها تعداد تلفات در ایران سفر است.
رئیسی گفت: در آغاز دولت با کسری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی روبرو بودیم اما این وضعیت را پشت سر گذراندیم. امروز تولید و صادرات در شرایط مناسبی است.
وی ادامه داد: ما در وضعیتی بودیم که برخی می‌گفتند مگر ممکن است این مشکلات حل شود. اما گفتیم که با مدد خدا و کمک مردم می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم. امروز بسیاری از مشکلات حل شده است. همه از مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی اطلاع داریم. با توکل بر خدا می‌توان همه گره‌ها را گشود.
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: هر کس در هر جایگاهی در جهت ایجاد امید برای مردم حرکت کند، در جهت راهبرد جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.