×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور: صنعتگران کردستانی افتخار جامعه ایران هستند

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وجود صنعتگران توانمند و پیشکسوت کردستانی را افتخار جامعه ایران اسلامی دانست.

به‌گزارش اقتصاد کلان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، علی دارابی روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در بازدید از غرفه کردستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، که با همراهی سرپرست و معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شد، گفت: صنایع‌دستی کردستان دارای تنوع بسیار بالایی برخاسته از فرهنگ، آداب و رسوم و طبیعت این استان است.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور اظهار کرد: باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه صنایع‌دستی و گردشگری کردستان به‌‌درستی در سطح کشور و جهان معرفی شود.

دکتر دارابی یادآور شد: امیدواریم در این نمایشگاه با تبادل تجربه بین گردشگران، صنعتگران، فعالان تخصصی، برگزارکنندگان و مسئولان بخش‌های مختلف شاهد توسعه پایدار گردشگری در کشور باشیم.

گفتنی است؛ به‌منظور معرفی تولیدات و آثار هنرمندان و صنعتگران استان کردستان، ۱۲ غرفه شامل رشته‌های نازک‌کاری، ارغوان‌بافی، میناکاری، قلم‌زنی، سفال‌گری، البسه محلی و… در سالن هشت نمایشگاه در فضایی به مساحت ۱۲۳ مترمربع برپا شده است.

همچنین در این نمایشگاه با جانمایی چهار فضای اختصاصی در غرفه اصلی استان کردستان در سالن ۳۸ نمایشگاه بین‌المللی، تولیدات شهر جهانی کلاش و روستاهای ملی گلیم‌بافی، شال‌بافی و شهر خلاق موسیقی به‌صورت ویژه معرفی می‌شود.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌‌‌ماه سال‌جاری افتتاح و به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.