×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
بارندگی‌های اخیر به بناهای تاریخی کردستان آسیب نزده است

 

سرپرست اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر به بناهای تاریخی کردستان آسیب نزده است.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز چهارشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ در این‌باره اظهار کرد: با توجه به‌ این‌که در چند روز اخیر شاهد بارش‌های بسیار مناسب برف و باران در تمامی مناطق استان بودیم، کارشناسان و یگان حفاظت شهرستان‌های استان از محل بناهای تاریخی بازدید کردند.

او با بیان اینکه بیش از ۵۰ اثر و بنای تاریخی در کردستان به‌صورت میدانی بازدید شد، افزود: کار پایش و حفاظت آثار و بناهای تاریخی به‌صورت منظم در استان انجام می‌شود و در حال حاضر نیز برف‌روبی موزه‌ها و سایر آثار تاریخی استان انجام شده است‌.

مهرزاد عنوان کرد: همواره با آغاز فصل زمستان، اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه در بنا‌های تاریخی استان با هدف آمادگی در برابر وقوع حوادث و مخاطرات آب و هوایی انجام می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: علاوه بر این نیز، به‌صورت مستمر این آثار بازدید شده و در صورت نیاز مورد مرمت اضطراری قرار می‌گیرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.