×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
نقش وکیل ، کمک به کشف حق و حقیقت و در نهایت اجرای عدالت در جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در نشست مشترک با رییس و اعضای هیات مدیره کانون وکلاء دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه در استان کردستان ، بر لزوم اعتمادآفرینی میان قضات و وکلاء در جهت اجرای عدالت در جامعه تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد کلان ، حجت الاسلام حسینی در این نشست که با حضور معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان ، رییس حفاظت اطلاعات دادگستری استان، رئیس و اعضای هیات مدیره کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه در استان در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان کردستان برگزار شد ، اظهار داشت : جایگاه و شأن نهاد وکالت از دیدگاه مردم و عملکرد وکیل در فرآیند دادرسی بسیار حائز اهمیت است .

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان داشت :رعایت حرمت ، شأن و جایگاه وکلاء همواره مورد تاکید دستگاه قضایی استان بوده و باید با ایجاد اعتماد و احترام متقابل میان قضات و وکلاء سعی شود تا فرآیند رسیدگی به پرونده های قضایی با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.

وی تاکید کرد : نقش وکیل ، کمک به کشف حق و حقیقت و در نهایت اجرای عدالت در جامعه است .

حجت الاسلام حسینی افزود : یکی از محورهای سند تحول و تعالی قضایی ، مقوله اتقان آراست و در این خصوص نقش عملکرد وکیل در کنار قاضی برای صدور آرای متقن و دقیق بسیار راهگشاست .

وی تصریح کرد : صدور آرای مستدل ، مستند و متقن در دستگاه قضایی سبب می شود تا احقاق حق و ابطال باطل صورت گیرد و خروجی این مهم ، اعتمادسازی و ایجاد رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی و نهاد وکالت است .

همچنین ، در این نشست رئیس و اعضای هیات مدیره کانون وکلاء و مرکز وکلای قوه قضاییه در استان کردستان به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود در خصوص مسایل مختلف مربوط به وکالت در استان پرداختند .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.