×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024
خانه محیط زیست در استان کردستان افتتاح شد/ سطح مناطق حفاظت شده کشور باید افزایش یابد

خانه محیط زیست کردستان طی مراسمی خانه باحضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مدیرکل و همکاران محیط زیست استان و نمایندگان انجمن های زیست محیطی استان در اداره کل محیط زیست این استان افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد کلان، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفری یک روزه به کردستان، در آیین رونمایی از خانه محیط زیست در کردستان گفت: هدف از راه اندازی خانه‌های محیط زیست گفتگو، هم اندیشی و مشارکت برای چاره جویی و رفع مشکلات و معضلات محیط زیست از طریق جلب مشارکت مردم و جوامع محلی و فعالان محیط زیستی درراستای ارتقاء شاخص‌های محیط‌زیستی است.

وی با اشاره به چالش‌های محیط زیستی شهرها مانند مصرف بی رویه آب و انرژی، آلودگی هوا، پسماندها و ریزگردها افزود: حل این چالش‌ها و تحقق اهداف محیط زیستی نیاز به مشارکت مسئولانه و داوطلبانه مردم در کنار مسئولیت پذیری سازمان های ذی ربط دارد که این امر با افزایش و گسترش خانه‌های محیط زیست و جلب مشارکت‌های مردمی امکانپذیر خواهد بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با اجرایی شدن کامل خانه های محیط زیست روحیه مطالبه گری و محیط زیستی در جامعه تقویت خواهد شد و افراد می توانند در مورد مباحث محیط زیستی شهر، روستا و محله خود،گفتگو و مباحثه نمایند و رفع آنها را از مسئولان خواستار شوند.

سلاجقه در ادامه سخنان خود گفت: افزایش سطح مناطق حفاظت شده و ارتقا زیستگاهها و افزایش سطح حفاظت از برنامه های سازمان محیط زیست کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۹ منطقه حفاظت شده در سطح کشور داریم، گفت: به طور میانگین ۱۱ درصد از مساحت ایران را منطقه حفاظت شده تشکیل داده این در حالی است که باید ۱۷ تا ۲۱ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص دهد تا به نرم جهانی در این راستا برسیم.

رییس سازمان محیط زیست کشور و معاون رییس جمهور ادامه داد: بی شک در مناطق بکری هم چون کردستان ارتقای سطح مناطق حفاظت شده را خواهیم داشت و این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

سلاجقه با بیان اینکه کردستان از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری وضعیت مطلوبی دارد، یادآور شد: بی شک توسعه هم در کردستان هم چون دیگر استان های کشور مشکلاتی را برای محیط زیست ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم کردستان بسیار محیط زیست دوست هستند و این نقطه قوتی برای حفاظت از محیط زیست به شمار می رود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.