×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی، لازمه توسعه گردشگری کردستان است

 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده برای دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان خبر داد و گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی لازمه توسعه و پیشرفت گردشگری کردستان است.

به‌ گزارش اقتصاد کلان، منصور مهرزاد در نشست با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در سنندج، صنعت گردشگری را صنعتی سبز و پایدار برشمرد و اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: چنانچه صنعت گردشگری در استان بیش از پیش نهادینه شود، شاهد اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی برای همه بخش‌های منطقه خواهیم بود.

او عنوان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به‌عنوان یکی از بازوان اصلی گردشگری با ارائه خدمات مطلوب می‌توانند کیفیت ماندگاری گردشگران را در استان ارتقا دهند.

مهرزاد از راه‌اندازی صندوق گردشگری در کشور و همچنین و لحاظ کردن اعطای تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ و ۱۶ خبر داد و گفت: دولت سیزدهم اقدامات مناسبی را تحت عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی انجام داده است.

او یادآور شد: هدف از راه اندازی این صندوق، ارائه تسهیلات بانکی به تمامی فعالان بخش‌های خصوصی، احداث، بهره‌برداری هر گونه تاسيسات و فعاليت‌های مربوط به صنعت گردشگری و هتل‌داری و خدمات وابسته به آن و ساماندهی زیرساخت‌های این حوزه است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: این صندوق می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف زیرساخت‌های گردشگری تشویق کند.

او اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری متناسب با نیاز مسافران و گردشگران را در استان فراهم کنیم تا دفاتر خدمات گردشگری دغدغه‌ای برای تورهای داخلی و خارجی نداشته باشند.

مهرزاد از آمادگی این مجموعه برای حمایت از فعالان گردشگری استان و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش خبر داد و گفت: امیدواریم با هم‌گرایی و هم‌‎دلی مابین متولیان بخش دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بتوانیم بیش از پیش زمینه ارائه خدمات و جذب گردشگران داخلی و خارجی را در استان فراهم کنیم.

مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان هم در این جلسه ضمن بیان موانع و مشکلات موجود خواستار ارائه راهکار‌ها، تسهیلات و بسته‌های حمایتی مناسب برای جلوگیری از ضرر و زیان در این حوزه شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.