×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
پرداخت بیش از ۱۷ میلیارد ریال هزینه درمانی به بیماران خاص در کردستان

 

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان در استان، گفت: از سهم سازمان و این صندوق ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه درمانی به بیماران خاص این استان پرداخت شد.

به گزارش اقتصاد کلان، انور اسماعیلی اظهار کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان، پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به وزارت بهداشت ابلاغ و این وزارتخانه نیز آن را به بیمه سلامت در استان‌ها ابلاغ کرد و هم اکنون این صندوق در استان کردستان فعال است.

وی با بیان اینکه این صندوق از نظر منابع مالی مستقل است و در ساختار بیمه سلامت، اعتبارات و ردیف خاص خود را دارد، افزود: نوع بیماری‌هایی که زیرپوشش حمایت این صندوق قرار می گیرند از سوی وزارت بهداشت معرفی شد و بر اساس آخرین دستورالعمل ۱۰۷ بیماری زیر چتر این صندوق قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: تاکنون ۱۷۱ نفر در استان برای استفاده از خدمات این صندوق با مراجعه به این اداره کل پرونده تشکیل داده اند و پس از بررسی و ثبت سامانه، هزینه های درمانی که خارج از پوشش بیمه ای بوده به آنان بازگردانده شده است.

اسماعیلی با وی اضافه کرد: برخی از بیماران مثل بیماران سرطانی، دیابت و فشار خون از نظر تامین مالی دارویی با مشکل مواجه می شدند که با زیرپوشش قرار گرفتن در این صندوق در بخش دولتی به صورت رایگان در هر ۲ بخش سرپایی و بستری خدمات می‌گیرند.

به گقته مدیرکل بیمه سلامت کردستان، این بیماران فقط در حوزه دارو یک تا ۲ درصد فرانشیز پرداخت می‌کنند و مابقی خدمات زیرپوشش صندوق است.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین تعداد آنان با بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

منبع/ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.