×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
طرح کانون مدرسه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان کردستان آغاز شد

 

طرح کانون مدرسه روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور با حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان آغاز شد.

به گزارش اقتصاد کلان، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان روز یکشنبه در آیینی که به این مناسبت برگزار شد گفت: طرح «کانون مدرسه» عنوان طرحی مشارکتی است که ذیل تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تدوین و در یک فرآیند سه ساله اجرا خواهد شد.

حمید رضا گوهری افزود: در این طرح، دانش آموزان در قالب یک بازدید یک روزه در مراکز کانون حضور یافته و یک روز از فعالیت درسی خود را در فضای کانون سپری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: طرح کانون مدرسه در ۱۰ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و با توجه به تعداد نیروهای شاغل در مراکز و میزان همکاری ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها با برنامه‌های کانون اجرا می شود.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: این طرح با هدف بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های تربیتی و پرورشی، خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری، آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین و اولیای تربیتی با مراکز فرهنگی هنری کانون، فراهم آوردن زمینه‌های جذب اعضای جدید در مراکز کانون و ترغیب به مطالعه و کتابخوانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کانون در کنار آموزش رسمی مدارس می تواند با ارائه فعالیت‌های خلاق در قالب فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی به علاقه مندی‌ها و استعداد های فردی دانش آموزان بپردازد و آنان را با نگاه اندیشه محور، خلاق و هدفمند پرورش دهد.

گوهری با بیان اینکه این طرح برای دانش آموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی اجرا می شود و تا نیمه اردیبشهت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: کانون در این طرح علاوه بر ایجاد فرصت کتابخوانی و دستیابی به تجربه‌های ناب و خلاق فرهنگی می تواند با کمک مربیان در ارتقای یادگیری و تربیت نسلی که آینده ساز این مرز و بوم خواهد بود نقش آفرین باشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای ۲۱ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی در تمامی شهرستان‌های استان کردستان است.

منبع/ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.