×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی پیش از ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک ولادت صدیقه طاهره (س) اظهار داشت: ان شاء الله خداوند به کوثر وجود حضرت زهرا (س) برکات را به جمع ما و امت اسلامی عطا فرماید و عمل ما را خالص گرداند تا مصالح ما به نحو برتر رقم بخورد؛ مصلحتی که برای ما، کشور و نظام ما و امت اسلامی باشد.

وی عنوان کرد: از رئیس محترم و مجلس و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم که با همکاری آنها دولت توانست در سال مالی ۱۴۰۱ گام‌هایی بردارد و اقداماتی انجام دهد و کارهایی انجام شود که منجر به خدمت به مردم شود.

رئیس جمهور گفت: عنوان جلسه تقدیم بودجه ۱۴۰۲ است، لکن مستحضر هستید بخش اول لایحه بودجه که مربوط به شرکت‌ها است اول آبان ماه به مجلس تقدیم شد. آنچه مربوط به شرکت‌ها بود، برای اینکه قانون گذار وقت بیشتری برای رسیدگی به آن داشته باشد، یک ماه زودتر لایحه بودجه این بخش را مقرر کرد.

رئیسی تصریح کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز ۵ آذر ماه تقدیم مجلس شد. بخش تبصره و احکام نیز ارسال گردید اما در مورد بخش مربوط به جداول تدابیری میان مجلس و شورای نگهبان بود و در نهایت نظر مجلس مبنی بر دو مرحله‌ای شدن نهایی شد. در نتیجه بخش مربوط به جداول امروز به مجلس تقدیم خواهد شد.

وی اضافه کرد: نسبت به لایحه بودجه ۱۴۰۲ تمام تلاش این بود با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم مطابقت داشته باشد. البته مستحضر هستید آنچه مربوط به سیاست‌ها بود، به شهریور ماه باز می‌گردد. تدوین لایحه بودجه از تیر ماه آغاز می‌شود و در میانه تدوین لایحه بود برنامه هفتم ابلاغ شد و هر جای کار باشد، بودجه باید با الهام گرفتن از این سیاست‌ها انجام گیرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سیاست‌های ابلاغی در مجمع تشخیص مصلحت نظام یک سال و نیم مطرح بود و تقدیم دفتر مقام معظم رهبری رسید و در مدتی کوتاه به امضا، تصویب و ابلاغ رسید. طبیعتاً دولت برای اینکه بتواند بودجه کامل را تقدیم مجلس کند، در تدوین و تصویب برنامه نیازمند وقت مناسب است.

رئیسی ادامه داد: بعد از لایحه بودجه دوستان ما دارند با تمام همت خود کار را دنبال می‌کنند و به زودی برنامه هفتم نیز تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی بیان کرد: طبیعتاً نسبت به برنامه هفتم حتماً این نکته مورد توجه دولت و مجلس خواهد بود که نگاهی به اندازه اجرا شدن برنامه‌های گذشته خواهند داشت. ما حتماً بنا داریم برنامه‌ای که تدوین می‌شود نهایتاً همراه با تصویب و اجرا از سوی مجلس و دولت باشد.

تلاش ما آن بود که با کسری بودجه مواجه نشویم

رئیس جمهور با اشاره به نکات مورد توجه در بودجه ۱۴۰۲ تاکید کرد: جدا کردن احکام دائمی از احکام یک ساله در بودجه ۱۴۰۲ مورد تاکید بوده است. تلاش در سال ۱۴۰۱ است بود که در سال جاری با کسری بودجه مواجه نباشیم و لازم است از کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه برای این مسأله تشکر کنم که سعی کردند تا جایی که می‌شود ما گرفتار کسری بودجه نشویم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.