×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
چهارمین جلسه کارگروه استانی ویژه صلح و سازش در پرونده های قتل عمد استان کردستان برگزار شد

با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان ، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، مدیر کل زندانهای کردستان و جمعی از صلح یاران مرکز استان ، چهارمین جلسه کارگروه استانی ویژه صلح و سازش در پرونده های قتل عمد ، در دفتر معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان کردستان ، در ابتدای این جلسه بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان بر لزوم فعالیت صلح یاران تاکید کرد و اظهار داشت : در راستای شیوه نامه نحوه مشارکت های مردم برای پیگیری صلح در پرونده های قتل ، این جلسا بصورت مستمر برگزار می شود.

وی از آزادی ۳ نفر از محکومین به قصاص در پرونده های قتل عمد در استان به همت صلح یاران از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود : در حال حاضر ۴۹ نفر محکوم قطعی به قصاص نفس در استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش ها ، اهتمام جدی و مسئولیت پذیری صلح یاران و با تاکید بر اولویت نوبت اجرای حکم این پرونده ها در جهت اخذ رضایت از اولیاءدم نتایج مطلوبی به دست بیاوریم .

اسدی همچنین بر لزوم شناسایی افراد معتمد محلی در استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت : ستاد صبر یک ستاد مردمی است که هدف آن بسیج تمامی فعالین در عرصه صلح و سازش و همچنین ریش سفیدان در جهت اخذ رضایت از اولیاءدم است و ضروری است تمامی پرونده هایی که حکم قصاص نفس شان در محاکم استان صادر شده به هیات های صلح استان ارجاع شوند .

رقیه فتاحی معاون دادستان عمومی و انقلاب سنندج نیز در این جلسه بر لزوم فرهنگ سازی صلح و سازش در جامعه توسط صداوسیما و رسانه ها در استان تاکید کرد .

مجتبی محمدی مدیرکل زندانهای استان نیز اظهار داشت : باید متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه از افراد معتمد محلی در جهت اخذ رضایت و صلح و سازش استفاده شود.

وی تاکید کرد : مددکاران اجتماعی در زندانهای استان در جهت اخذ رضایت از اولیاءدم ظرفیت بسیار بالایی دارند که کارساز است و همچنین در طول ایام سال از خیرین و نیکوکاران استان در مراسم های مختلف تجلیل شود .

در ادامه این جلسه نمایندگان صلح یاران استان به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات و مشکلات خود در راستای ترویج صلح و سازش در جامعه پرداختند و مصوباتی به تصویب رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.