×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
کمک دانش بنیان ها در پروژه های ساختمان سازی

محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مراسم هفته پژوهش بر ضرورت پژوهش در تمام ارکان اجرایی کشور تاکید کرد و گفت: در جوامع پیشرو پژوهش موتور محرک پیشرفت شناخته می‌شود و طبق بیانات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب که علم و پژوهش آشکارترین ابزار هر کشوری است، تکلیف بر همه ما روشن است.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اقدامات مهمی که طی ۷ ماه گذشته در دستور کار مرکز قرار گرفت را ارتباط با مراکز دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی برشمرد و افزود: رویکرد مرکز تحقیقات ارتباط مؤثر با سازمان‌ها و سایر معاونت‌های وزارتخانه و تعریف پروژه‌های مساله‌محور است.

حیدری ارائه راهکارهای عملیاتی را برای مسائل موجود کشور از جمله وظایف مرکز تحقیقات و مراکز پژوهشی عنوان کرد و گفت: توجه به نگهداری علاوه بر ساخت باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد و ای تغییر نگاه باید در نشریه‌ها و ضوابط لحاظ شود.

وی توضیح داد: با توجه به تأکیدهای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد حلقه ارتباط بین نخبگان و دستگاه‌های اجرایی این مهم از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون شبکه گسترده‌ای از اعضای هیات‌علمی در دانشگاه تشکیل شده است که توان علمی و پژوهشی آنها در خدمت وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد، افزود: مرکز تحقیقات، حلقه واسط نخبگان و دستگاه‌های اجرایی است و با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بهره‌مندی از توان نخبگان و به کارگیری آنها، مرکز تحقیقات جمع‌آوری ایده‌ها و طرح‌ها را در برنامه دارد و با بررسی آنها در صدد ارتباط مؤثر دانشگاه با حوزه‌های اجرایی است.

حیدری گفت: پیش‌نویس آئین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تهیه شده است و در حال تفاهم برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

وی بر تقویت و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بازوی پژوهشی نهضت ملی مسکن است و در خصوص الحاق اراضی به محدوده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن همکاری مناسب را انجام می‌دهد. همچنین صنعتی سازی و احیای دبیرخاه فناوری‌های نوین در مرکز از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار مرکز تحقیقات قرار دارد.

وی اجرای طرح نهضت ملی مسکن با سه رویکرد کیفی سازی، ارزان سازی و سرعت مستلزم بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی‌سازی برشمرد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یادآور شد: سالیان سال است که مرکز ارزیابی صنعت و کارخانجات را انجام می‌دهد و در این خصوص توسط مرکز تحقیقات، گواهینامه فنی صادر می‌شود. بنابراین انتظار است تا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مصالح ساختمانی از کارخانجانی تهیه شود که دارای گواهینامه فنی هستند.

حیدری از جمله کارهای انجام شده در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را اتمام مطالعات ۱۲۳ پروژه، تدوین ۲۰ ضابطه و مقررات، صدور و تمدید ۵۶۹ گواهینامه فنی، نصب ۲۳۱ دستگاه جدید شتاب‌نگار در کشور و برگزاری ۱۵۰ دوره آموزشی و چاپ ۹۱ عنوان کتاب برشمرد.

وی تصریح کرد: توسعه آزمایشگاه‌ها جزو برنامه‌های بلندمدتی است که در مرکز تحقیقات دنبال می‌شود. در صدد هستیم تا قبل از اتمام سال جاری آزمایشگاه بزرگ‌مقیاس آتش را افتتاح کنیم. همچنین توسعه آزمایشگاه آکوستیک در برنامه است.

حیدری ادامه داد: تأسیس آزمایشگاه مرجع ریلی در مرکز تحقیقات و آزمایشگاه علوم دریایی در برنامه مرکز تحقیقات است که امیدواریم به زودی محقق شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.