×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
اجاره واگن برای رفع مشکل کمبود قطار مترو در پایتخت

جلال بهرامی درباره کمبود واگن در مترو با بیان اینکه اینکه افزایش واگن تنها راهکار مشکل کمبود قطار است، افزود: درحال پیگیری برای «واگن اجاره‌ای» هستیم چرا که ساخت و خرید واگن بیش از دو سال به طول خواهد انجامید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان تأکید کرد: باتوجه به اینکه آمار مسافران مترو، روز به روز در حال افزایش است و آمار به دوران پیش از شیوع کرونا نزدیک شده، ضمن اینکه تعداد ایستگاه‌های فعال هم نسبت به گذشته بیشتر شده است، اجاره واگن راهگشا و پاسخگوی مساله سرویس دهی بهتر خواهد بود تا زمانی که واگن‌های خریداری شده به ناوگان تزریق شود.

گفتنی است؛ حدود سه سال از ورود آخرین واگن‌ها به شبکه مترو تهران می‌گذرد. واگن‌هایی که قرارداد خرید آن در دوره چهارم مدیریت شهری منعقد شد و درنهایت در نیمه نخست سال ۱۳۹۸ وارد خطوط مترو تهران شدند. وارد نشدن واگن جدید به خطوط مترو به منزله تعطیلی ساخت و تکمیل مترو نبوده و نیست چرا که طی این مدت ایستگاه‌های بسیاری در خطوط ۶ و ۷ و دیگر خطوط افتتاح شده و نواقص بسیاری از خطوط رفع شده است. ضمن اینکه شاخص تعداد جابه‌جایی مسافر اثرگذارترین موضوع توسعه حمل و نقل عمومی بشمار می‌رود. گرچه هنوز در این مسیر به هدف ایده آل نرسیده‌ایم و کم و کاستی‌های بسیاری وجود دارد اما مدیریت شهری کوشیده تا با تلاش‌های شبانه روزی و تأمین منابع مالی، مشکلات موجود را هموارتر از پیش کند.

بازگشایی LC قرارداد خرید ۶۳۰ واگن، پیگیری دریافت تأییدیه استانداردهای قطار ملی و پس از آن انعقاد خرید واگن‌های تولید داخل از جمله اقداماتی‌ست که مدیریت شهری ششم طی یک سال گذشته پیگیر به سرانجام رسیدن آن‌هاست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.