×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
رئیسی در دیدار نخست‌وزیر بلاروس: تقویت روابط کشورهای مستقل از راهکارهای مؤثر در برون‌رفت از تحریم‌ها است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار «رومن گلاوچنکو» نخست‌وزیر بلاروس با بیان اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه بوده و در ملاقات‌های اخیر سران دو کشور بر گسترش همکاری‌های فی‌مابین تأکید شده است، گفت: توسعه و تقویت ارتباط کشورهایی که به‌دلیل تلاش برای حفظ استقلال خود تحت تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌اند، از راهکارهای مؤثر خنثی کردن تحریم‌ها و برون‌رفت از آنها است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه و بی‌سابقه، پیشرفت‌های چشمگیری در همه عرصه‌ها از جمله در زمینه اقتصادی داشته است، افزود: امروز ایران و بلاروس ظرفیت‌های متنوع و چشمگیری برای توسعه تعاملات با یکدیگر دارند.

رئیسی اظهار داشت: اراده جدی سران دو کشور برای ارتقای سطح روابط فی‌مابین می‌تواند موانع احتمالی بر سر راه گسترش تعاملات را برطرف کند.

«رومن گلاوچنکو» نخست‌وزیر بلاروس نیز در این دیدار با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای تقویت تعاملات منطقه‌ای، چشم‌انداز جدیدی پیشِ‌روی ارتقای سطح روابط دو کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: سفر بنده به ایران پیرو تأکیدات رئیس جمهور بلاروس برای تسریع در اجرای توافقات صورت‌گرفته در دو دیدار ایشان با جنابعالی انجام شده است.

نخست‌وزیر بلاروس با اشاره به اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه بوده است و تهران و مینسک در عرصه بین‌المللی نیز همکاری‌های سازنده‌ای داشته‌اند، افزود: امروز هماهنگی سیاسی میان دو کشور در بالاترین سطح بوده و زمان گسترش روابط اقتصادی فرا رسیده است.

گلاوچنکو همچنین با اشاره به رشد سه‌برابری تجارت میان دو کشور در یک سال گذشته خاطرنشان کرد: به‌دستور رئیس جمهور بلاروس سابقه روابط دو کشور را به‌دقت بررسی کرده‌ایم و نقشه راه گسترش همکاری‌ها و سرفصل‌های ارتقای سطح روابط فی‌مابین را به‌شکل دقیق تعیین کرده‌ایم تا بتوانیم با سرعت آنها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.