×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
۲۵۱ طرح اقتصادی، مصوب سفر رئیس جمهور به کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: ۲۵۱ طرح اقتصادی در حوزه‌های مختلف به ارزش هفت هزار و ٤۰٤ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری مصوب است.

حامد قادرزاده صبح روز پنجشنبه در سومین جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کردستان ، اظهار داشت: ۲۵۱ طرح اقتصادی در حوزه‌های مختلف به ارزش هفت هزار و ٤۰٤ میلیارد تومان در سفر ریاست جهموری مصوب شد که تا کنون ٤۵ طرح به ارزش ۵۸۳ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌دار از این محل در استان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه زمان تحقق اجرای مصوبات تا پایان سال ۱٤۰۲ است، گفت: مصوبات سفر باید از سوی دستگاه‌های دولتی و بانک‌های عامل به صورت ویژه پیگیری و با تسریع در روند پرداخت‌ تسهیلات از سرمایه‌گذاران حمایت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان عنوان کرد: برخی از طرح‌هایی که قرار است از محل مصوبات سفر رییس جمهور تسهیلات دریافت کنند دارای مشکلات چند ساله هستند و باید برای حل این مشکلات به صورت جدی اقدام شود.

قادرزاده با انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران در این جلسه اظهار داشت: استانداری کردستان هماهنگ‌کننده و مجری می‌باشد و باید مدیران شهرستان‌ها باید برای پیگیری مصوبات و روند اجرای آنها شخصا در جلسات حضور داشته باشند.

وی از افتتاح پروژه انتقال آب‌ سد آزاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج در دوشنبه هفته آینده و حضور احتمالی رئیس جمهور در این مراسم خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دور دوم سفرهای رئیس جمهور در حال آغاز است و پیگیر آخرین وضعیت مصوبات سفر هستند باید مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها در این راستا احساس مسئولیت کرده و با جدیت این مسئله را پیگیری کنند.

قادر‌زاده به عدم مراجعه برخی از متقاضیان برای دریافت وام مصوبات سفر رئیس اشاره کرد و گفت: بانک‌ها و ادارات مسئول دلایل عدم مراجعه متقاضیان را بررسی و تا روز شنبه هفته آینده گزارش کامل را به استانداری ارائه دهند که در صورت عدم تمایل متقاضی، طرح دیگری جایگزین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه استان کردستان در رتبه دوم کشور از لحاظ ثبت‌نام در سامانه رصد را دارد، افزود: سهم تعهد شده اشتغال استان در سال جاری ۳۳ هزار و ۵۱۳ نفر است که تاکنون ۳٤ هزار و ۷۱ نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: در بخش صنعت بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور پرداخت می‌شود و مابقی طرح‌ها در بخش‌های دیگر از جمله کشاورزی، گردشگری و … پرداخت می‌شود.

۸٤ طرح مصوب سفر‌ رئیس جمهور در حوزه صمت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه، اظهار داشت: ۸٤ طرح مصوب سفر‌ رئیس جمهور در این حوزه است که از این تعداد به ۱۰ طرح ۱۲٤ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و مابقی طرح‌ها در دست اجرا است.
بختیار خلیقی از انصراف و یا عدم مراجعه برخی از متقاضیان برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: برخی از متقاضیان به خیال اینکه سود این تسهیلات ۱۸ درصد است انصراف و یا مراجعه نکرده‌اند در صورتی که این مصوبات یارانه‌دار بوده و سود ۱۸ درصد ندارند.

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه به صورت بی‌سابقه یک هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ماده ۱٦ ویژه اشتغال‌زایی جوانان به استان کردستان اختصاص یافته است.
سید‌کمال حسینی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و شاخص‌هایی در هر شهرستان، به تفکیک سهم بانک‌ها از این تسهیلات پرداخت شده‌است.

پیمان اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه گفت: طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهوری به این حوزه ۱۰۷ مورد با اعتبار سه هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان است که به ۱۰ طرح آن، ۳۵۲ میلیارد تومان پرداخت شده و امیدواریم تا پایان سال مابقی طرح‌ها پرداخت شود.

انتهای پیام/ ثریا صلواتی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.