×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
سند ستاد توسعه علم و فناوری در حوزه نانو تصویب شد

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر امروز سه‌شنبه با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، انتشار ۱۱۲ هزار عنوان کتاب در سال ۱۴۰۰ و کسب رتبه اول نشر در منطقه و در جهان اسلام را نشان دهنده میزان علاقه به کتاب و کتابخوانی در کشورمان عنوان کردند.

در ادامه جلسه سند ستاد توسعه علم و فناوری در حوزه نانو بررسی و به تصویب رسید. در این سند شاخص‌های مربوط به افزایش چشمگیر محصولات نانو در تولید ناخالص ملی با اولویت‌های حوزه انرژی، سلامت، کشاورزی، آب، محیط زیست و ساخت و ساز تعیین شده است.

تشکیل ستاد علم و فناوری در حوزه نانو در سال ۱۳۸۵ به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و بر اساس آمار موجود در ۱۶ سال گذشته شاهد رشد چشمگیری در حوزه نانو بوده ایم.

بر این اساس در حالی که در حوزه چاپ مقالات علمی در سال ۲۰۰۱ رتبه پنجاه و هفتم جهان را داشتیم، امروز به رتبه چهارم رسیده ایم و نیز در ۵ سال گذشته، ۳۳۱ ثبت اختراع در سطح جهانی داشته ایم که ۲۷ درصد ثبت اختراعات بین‌المللی را به خود اختصاص می‌دهد و بر اساس استانداردهای بین‌المللی رتبه پنجم جهان در حوزه نانو به جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد.

بر اساس آمار رشد محصولات نانو از ۱۱ محصول در سال ۱۳۸۷ به ۱۲۶۶ محصول در سال ۱۴۰۱ و حجم گردش مالی در کسب و کارها و فروش محصولات نانو به ۲۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

دستور دیگر جلسه امروز بررسی صلاحیت ۳ عضو حقیقی هیئت امنای جهاد دانشگاهی بود که آقایان حمیدرضا طیبی، عبدالحسین شاهوردی و کیوان مجیدزاده که از سوی جهاد دانشگاهی برای این منظور پیشنهاد شده بودند، مورد تأیید اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفتند.

همچنین معاون علمی و فناوری جدید رئیس جمهور نیز به عنوان عضو حقوقی به اعضای هیئت امنای جهاد دانشگاهی اضافه شد.

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین پیشنهاد رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در خصوص عضویت آقایان محمدعلی محقق و سید حسن امامی رضوی در هیئت امنای فرهنگستان‌ها را مورد تأیید قرار دادند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.