×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
مقاومت برخی دستگاه‌های دولتی برای واگذاری زمین نهضت ملی مسکن

تقی رضایی، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به مقاومت‌ برخی دستگاه‌ها برای واگذاری زمین‌های مازاد به وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش مسکن، ادارات ثبت و ادارات دولتی ملزم هستند علی‌رغم وجود اختلاف نظرات بین دستگاه‌ها، به انتقال اسناد اراضی مازاد دولتی شناسایی شده به سازمان ملی زمین و مسکن اقدام کنند.

وی با اشاره به دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مسئولان کاداستر استان‌ها برای کمک به شناسایی زمین‌ها گفت: با این همکاری، ۲ هزار هکتار زمین دیگر هم شناسایی شد و مجموع اراضی شناسایی شده به ۸ هزار و ۱۰۰ هکتار رسید. در  زمان حاضر ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین برای انتقال و اخذ سند در برنامه قرار دارد و سایر اراضی هم در در فرایند اداری قرار دارند تا به مرحله انتقال سند برسند.

رضایی تاکید کرد: تا کنون سند بالغ بر ۵۰ درصد اراضی شناسایی شده  منتقل شده و مابقی اراضی نیز به ترتیب به مرحله اخذ سند خواهند رسید.

وی یادآوری کرد: کارگروهی مشترکی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل شده که در ادارات ثبت به پیگیری و رفع مشکلات این حوزه مشغولند.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: وزارت جهاد کشاورزی ۱۸۸۰ هکتار، وزارت علوم ۵۵۳ هکتار  و وزارت نفت ۱۶۴ هکتار زمین انتقال سند را انجام داده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.