×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
دریافت ۱۰۰۰ مجوز جذب اعضای هیئت علمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

دکتر ابوالفضل باقری‌فرد اظهار کرد: در سال جاری، یک هزار مجوز جذب اعضای هیئت علمی برای توزیع متناسب در دانشگاه‌های علوم پزشکی اخذ شده و تا پایان امسال هم در نظر داریم تا موافقت مجوز جذب ۳ هزار عضو هیئت علمی دیگر هم بگیریم.

وی با بیان این مطلب که نیروهای انسانی، مهم‌ترین سرمایه‌های کشور  هستند‌، افزود: حفظ و جذب نیروی انسانی جزو وظایف اصلی ما است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه افراد با رتبه‌های برتر در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پذیرش می شوند، افزود: آیین نامه جذب و ارتقاء اعضای هیئت علمی بازنگری شده و شاخص‌هایی همچون فن اوری ، آموزش ، شاگردپروری و اهتمام به مرجعیت علمی مورد توجه قرار گرفته و بزودی برای تصویب ، تقدیم شورای انقلاب فرهنگی خواهد شد.

باقری‌فرد بیان کرد: ارتقاء اعضای هیئت علمی باید در مسیر پیشرفت دانشگاه‌های علوم پزشکی موثر باشد.

وی تصریح کرد: جلسات هیئت اجرایی جذب دانشگاه‌ها باید به صورت منظم برگزار و صلاحیت علمی و عمومی افراد نیز بر اساس شاخص‌ها و ضوابط  بطور دقیق بررسی شود.

باقری‌فرد با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: هیئت‌های اجرایی جذب باید صلاحیت عمومی افراد را بررسی کنند و اعضای هیئت علمی متخصص، متعهد و متدین را جذب کنند.

وی گفت: با توجه به افزایش پذیرش دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی، تامین اعضای  هیئت علمی مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی و نیز سایر زیرساخت‌ها  ضروری با جدیت  پیگیری می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.