×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
ظرفیت تولید فولاد به ۷۱ میلیون تن می‌رسد

مهرداد اکبریان با بیان اینکه واحد‌های متعددی در زنجیره فولاد فعال هستند افزود: امسال افزایش چشمگیری در حوزه تولید فولاد داشته ایم طوری که زمانی می‌گفتیم با تولید ۱۰ میلیون تن فولاد سقف جدیدی در تولید ثبت می‌شود، اما اکنون تولید به ۳۴ میلیون تن رسیده است.

وی ادامه داد: افزایش چنین ظرفیتی به ایجاد زیرساخت، افزایش تولید مواد اولیه و انرژی نیاز دارد که این موارد همیشه با چالش‌هایی روبرو می‌شود؛ اصولاً در زنجیره تأمین، بخشی از حلقه بیش از توان ظرفیت تولید دارد و بخشی دیگر کم توان است، بنابراین میزان تولید در همه زنجیره‌ها یکسان نیست و این به مشکلی اساسی تبدیل شده است.

اکبریان گفت: مشکل دیگر، کوچک شدن بازار مصرف به خصوص در فولاد است که در چند ماه گذشته صنعت فولاد علاوه بر تحریم با نبود زیرساخت گاز و برق مواجه بوده که همین موضوع نیز باعث کاهش صادرات شده است.

وی افزود: قیمت گذاری دستوری نیز یکی از مشکلات صنعت فولاد است به طوری که آن را زیان ده کرده است، برای جبران این زیان نیاز است که ساز و کار عرضه و تقاضا درست تعیین شود، البته که در این شیوه هم باید شرایط بازار، هزینه تمام شده معادن و مسائل اقتصادی و تورمی در نظر گرفته شود تا معدنی‌ها هم بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران با بیان این که در سال ۱۰۰ میلیون تن سنگ آهن تولید می‌کنیم، گفت: اکنون نیاز بازار به سنگ آهن را تأمین می‌کنیم ضمن اینکه رهاسازی بازار و سپردن بازار به ساز و کار عرضه و تقاضا تنها شیوه بازنگری در تعیین قیمت محصولات است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.