×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد :منافع معدن طلای زرکوه قروه باید در حدود قانونی به مردم استان نیز برسد

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار داشت: ۵۰ درصد از طلای کشور در استان کردستان تولید می شود و باید با نظارت دقیق دستگاههای نظارتی استان بر نحوه بهره برداری از معدن طلای زرکوه ، با هرگونه سوء استفاده احتمالی برخورد شود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کردستان ، با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان ، استاندار کردستان ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، رئیس سازمان بازرسی کردستان ،مدیر اداره صمت و معاون اداره منابع طبیعی استان ، چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال ، در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری کردستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ، رئیس کل دادگستری کردستان اظهار داشت : شورای حفظ حقوق بیت المال یک نهاد نظارتی است و در حوزه های مربوط به حقوق بیت المال از جمله منابع ملی ، طبیعی و معادن ورود می کند و ضروری است تا دستگاههای اجرایی استان نیز با دغدغه مندی بیشتری نسبت به مواهب الهی بسیار ارزشمندی که استان از آن بهره مند است ،صیانت لازم را معمول نمایند .

حجت الاسلام حسینی افزود : بیش از نیمی از طلای کشور در استان کردستان تولید می شود و این موضوع یک ظرفیت‌ شایانی برای کمک به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان است و منافع معدن طلای زرکوه قروه باید در حدود و مقررات قانونی به مردم استان نیز برسد.

رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کردستان تاکید کرد :در بحث صدور مجوز و پروانه های صادره و میزان ونحوه برداشت و استخراج از این معدن دستگاههای متولی از جمله اداره صمت باید دقت و نظارت لازم را داشته باشند.

وی افزود : اقدامات بهره بردار این معدن باید موشکافی شده و در این موضوع منافع و مصالح ملی و استانی تامین شود و دادستان مرکز استان بعنوان مدعی العموم و از باب حفظ حقوق عامه و همچنین بازرسی کل استان از جهت اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حسن اجرای امور با هرگونه سوءاستفاده و تخلف احتمالی برخورد نمایند.

در ادامه این جلسه اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان اظهار داشت : دستگاه اجرایی استان نیز بصورت تمام قد از حقوق بیت المال دفاع می کند و در بحث معدن طلای زرکوه نیز باید ضوابط بهره برداری این معدن کاملا شفاف و روشن باشد و بصورت دقیق بر میزان برداشت این معدن نظارت شود.

استاندار کردستان بیان داشت : در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ نفر در این معدن شاغل هستند و این حجم از اشتغال می تواند بیشتر از این باشد .

زارعی کوشا تاکید کرد : ادارات صمت و منابع طبیعی استان موظفند تا با همکاری و نظارت دستگاه قضایی ، نحوه صدور مجوزهای افزایش برداشت و توسعه در این معدن را رصد کرده و در نهایت دقت قراردادهای موجود را بررسی کنند تا کوچکترین ظلمی به مردم استان وارد نشود.

همچنین در این جلسه ، عیسی هواسی بازرس کل استان نیزگزارش مبسوطی از وضعیت معدن طلای زرکوه قروه ،میزان ،نحوه استخراج و ایرادات و نواقص موجود ارائه داد . در پایان این جلسه مصوباتی به تصویب اعضای جلسه رسید .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.