×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
برخورد شجاعانه شهردار منطقه ۱۹ تهران در تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز

ناصر امانی امروز در جریان یکصدوسویمن جلسه شورای شهر تهران در تذکری به عنوان بی‌اطلاعی یا کم‌اطلاعی اعضای شورای شهر تهران از مسائل شهرداری گفت: ما با یک خلاء اطلاع‌رسانی از سوی شهرداری روبرو هستیم و زمانی که مورد پرسشگری از سوی خبرنگاران قرار می‌گیریم، نمی‌توانیم اطلاعات درستی را در ارتباط با برخی از موارد و موضوعات شهری برسانیم.

وی با انتقاد از این رویه بی‌اطلاعی شورای شهر تهران در برخی از موارد تصریح کرد: به نظر می‌رسد از طریق جلسات هم‌اندیشی یا جلسات عمومی یا از طریق خبرنامه و بولتن این موارد در اختیار اعضای شورای شهر تهران قرار بگیرد تا ما از این موارد و موضوعات مطلع شویم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: اخیرا خبری در رسانه‌ها مبنی بر راه‌اندازی هلدینگ اقتصادی از سوی شهرداری تهران زیرمجموعه شرکت یادمان‌سازان عنوان شده است که ما به عنوان اعضای شورای شهر تهران هیچ اطلاعی از جزئیات این مجموعه و هلدینگ نداریم و به طبع باید اطلاعات آن در اختیار ما قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تذکر امانی گفت: موارد و موضوعات مختلفی در شهرداری تهران بحث و مطرح می‌شود اما چنانچه بخواهد وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود باید مصوبه شورای شهر تهران را اخذ کند.

به گزارش تسنیم، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز در جریان جلسه امروز، ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری منطقه ۱۹ در ارتباط با تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در هفته گذشته گفت: متاسفانه تعدادی افراد سودجو در شرایطی که نیروی انتظامی درگیر موضوع اغتشاشات بود، اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز وسیع در این منطقه کرده بودند که با تلاش شبانه‌روزی شهرداری منطقه و همراهی سایر دستگاه‌ها این ساخت‌وسازها تخریب شد.

وی ضمن تشکر از دادستانی، ناجا و یگان ویژه در ارتباط با تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ گفت: حدود ۷۵ هکتار زمین در این فرآیند آزاد شدند و گزارشی که بنده از شهرداری منطقه اخذ کردم حکایت از این دارد که شهرداری با همکاری و مساعدت سایر بخش‌های مجموعه مدیریت شهری و ادوات و ماشین‌آلات اقدام به رفع ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه کرده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: توقع داریم سایر شهرداران مناطق همانند شهرداری منطقه ۱۹ نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز حساسیت لازم را داشته باشند و با متخلفان و سودجویان برخورد کنند.

سروری اقدام شجاعانه فرهادی شهردار منطقه ۱۹ و همکارانش را ستود و گفت: شورای شهر تهران با حساسیت این موضوع را پیگیری و از شهرداران مناطقی که نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی افراد سودجو کوتاهی کنند، برخورد خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از ۵ پروژه توسعه نگه‌داشت شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی در حوزه‌های آبریز در مرکز و غرب تهران، در یازدهمین شنبه امید و افتخار گفت: بنابر اعلام شهرداری تهران ۱۲ نقطه در ارتباط با نقاط حساس سیلابی شناسایی شده که روز گذشته در محدوده آریافر با راه‌اندازی کانالی، معضل سیلاب در این منطقه حل شد.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به راه‌اندازی کانال در محدوده آریافر گفت: این پروژه در مدت زمان ۸ سال تنها ۵۰ درصد پیشرفت داشت که طی یک سال گذشته و با تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی ۵۰ درصد باقیمانده انجام و به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار امیدواری کرد: ۱۱ مورد دیگر از نقاط سیلابی در دستور کار شهرداری تهران قرار بگیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.