×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

رییس دستگاه قضایی استان کردستان:عدالت باید در کمیت و کیفیت رسیدگی به پرونده ها اجرا شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان در دیدار با رئیس و قضات محاکم تجدیدنظر استان بر لزوم اجرایی شدن برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ مصوب قوه قضاییه در استان تاکید کرد و اظهار داشت : با تکیه بر سرمایه نیروی انسانی خلاق و توانمند دادگستری استان می توانیم به اهداف عالی قوه قضاییه در استان دست یابیم.

صبح امروز و طی جلسه ای با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان ، سرپرست و قضات محاکم تجدیدنظر استان، حجت الاسلام حسینی بر لزوم تکریم هر چه بیشتر و بهتر ارباب رجوع و مراجعین به دادگستری استان تاکید کرد و تصریح کرد:خوشبختانه در چند سال اخیر رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی استان در حد مطلوبی بوده و قضات و کارکنان شریف دادگستری استان باید با تلاش مضاعف میزان این رضایتمندی را بالاتر ببرند.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به تاکیدات ریاست معظم قوه قضاییه ، مردم از دستگاه قضایی انتظار رفتار و گفتار مناسب و همچنین صدور آرای متناسب را از سوی قضات دارند و پرسنل دستگاه قضایی استان باید با مراقبت از هوای نفس، برای وقت و شخصیت مردم احترام بیشتری قائل شوند.

حجت الاسلام حسینی خطاب به قضات محاکم تجدیدنظر استان افزود: اجرای عدالت مراتب مختلفی دارد و در دستگاه قضایی باید در کمیت و کیفیت رسیدگی به پرونده ها اجرا شود و رسیدگی به پرونده ها در شعب نباید با اطاله همراه باشد چرا که اگر پرونده ای مواجه با اطاله دادرسی گردید قطعا نه تنها عدالت اجرا نشده بلکه موجبات تضییع حقوق افراد را نیز ممکن است به دنبال داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد : اکثر شعب محاکم تجدیدنظر استان به حد متعارف رسیده ولیکن در هر صورت باید رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های مُسن در اولویت باشد.

وی در پایان افزود: پیرو تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه برخورد قاطع با جرایم خشن و جرایمی که امنیت و آسایش عمومی مردم را مختل می نماید از جمله پرونده های اغتشاشات باید مورد توجه ویژه قضات باشد .در ادامه این جلسه ، رئیس و قضات محاکم تجدیدنظر استان به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.