×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
روابط ایران و ارمنستان قوی‌تر خواهد شد/اهمیت امنیت در قفقاز جنوبی

واهان هونانیان سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان در تشریح روابط جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان گفت: همانطور که می‌دانید روابط ارمنستان و ایران سابقه بسیار طولانی دارد و صرفاً مختص به دولت‌ها نیست و در بین دو ملت نیز وجود دارد.

وی افزود: ایران یکی از شرکای اصلی ارمنستان است و در آینده خواهیم دید این روابط در همه‌ی زمینه‌ها قوی‌تر نیز خواهد شد. همانطور که در جریان سفر حسین امیرعبداللهیان به ارمنستان شاهد افتتاح سرکنسولگری ایران در شهر قاپان بودیم.

هونانیان تصریح کرد: فکر می‌کنم هیچ سو تفاهمی با ایران نداریم و در اکثر موضوعات نظرات متفاوتی با یکدیگر نداریم و طبیعتاً در آینده روابط ما قوی و قوی‌تر خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص آینده روابط کشورش و جمهوری آذربایجان گفت: همانطور که در انتخابات ۲۰۲۱ مطرح شد، ارمنستان به دنبال برقراری صلح در منطقه قفقاز جنوبی است و بر همین اساس با آذربایجان وارد مذاکره شدیم، اما آن‌ها همواره در مذاکرات، مطالبات حداکثری خود را مطرح می‌کنند. فکر می‌کنم همه‌ی مشکلات باید در میز مذاکرات حل شود و امیدواریم آذربایجان نیز مانند ارمنستان همین رویه را در میز مذاکرات دنبال کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.