×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
گفتگو با متین عسکری، ورزشکار موفق کردستانی

دوومیدانی یک ورزش طبیعی است و به مجموعه‌ای از ورزش‌هایی گفته می‌شود که شامل انواع دو، پرش، پرتاب، پیاده‌روی و رشته‌های ترکیبی است. انجام مسابقات دو و میدانی، در مقایسه با دیگر ورزش‌ها، ساده‌تر است و احتیاج چندانی به تجهیزات گران‌قیمت ندارد. بیشتر رشته‌های دو و میدانی به‌ طور کلی انفرادی هستند، به‌ جز دوهای امدادی و بعضی از مسابقات مثل دوهای صحرانوردی که در آن‌ها امتیاز اعضای یک تیم با هم جمع می‌شود.

پیدایش ورزش «دو و میدانی» در ایران، به صورت نوین به حدود سال ۱۳۱۳ هجری شمسی بر‌میگردد و هم اکنون این ورزش جایگاه‌ ویژه‌ای در کشور پیدا کرده است و ورزشکاران این رشته ورزشی در سطح جهان حرفی برای دارند و قهرمانی های متعددی کسب کرده‌اند.
استان کردستان نیز همچون سایر رشته‌های ورزشی قهرمانان زیادی را در این رشته پرورش داده و در رده‌های سنی مختلف در مسابقات کشوری و جهانی حضور پررنگی دارند.

به همت گروه آوای مهر با مدیریت سرکار خانم ویدا مرادپور جهت تقدیر و تشکر از یکی از نوجوانان موفق شهر سنندج که طی چند روز گذشته موفق به کسب مقام سوم قهرمانی نوجوانان در سطح کشور شده بود، به منزل ایشان رفتیم و گفتگویی با آقای عسکری ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

ضمن عرض ادب و احترام، ضمن معرفی خودتان از موفقیت که کسب کرده‌اید برایمان بگویید؟
متین عسکری، ۱۷ ساله و در مقطع دوم دبیرستان مشغول به تحصیل هستم و به تازگی موفق به کسب مقام سوم تیمی مسابقات قهرمانی نوجوانان کشوری در رشته دو‌ و میدانی( ماده امدادی سوئدی) و مقام نهم ٤۰۰ متر با مانع شدم.

* از چه زمانی ورزش را شروع کردید؟

من حدودا نه ماه قبل وارد این رشته ورزشی شدم و همه چیز از دیدن برنامه‌های ورزشی شروع شد و جرقه شروع ورزش دومیدانی در وجود من زده شد و قدم در این راه گذاشتم.
و این موفقیت را مدیون زحمات و حمایت‌های مربی دلسوزم می‌دانم و قدردان زحمات ایشان هستم.

* قطعا همچون سایر افراد موفق اهدافی را برای خود تعیین کرده‌اید، از هدفتان برایمان بگویید؟
واقعیتش را بگویم من هرگز فکر نمی‌کردم روزی ورزش را شروع و به مقام کشوری دست پیدا کنم و حالا خدا را بابت این مسئله بسیار شاکرم و با تمام توان میخواهم این راه‌ را ادامه و برای رسیدن به قهرمانی جهان ماده ٤۰۰ متر، تمام تلاشم را خواهم کرد.

* تمرینات ورزشی شما به چه صورت است و آیا رفتن به باشگاه لطمه‌ای به درستان وارد نکرده است؟
در طول هفته چهار جلسه سه ساعتی را به باشگاه اختصاص می‌دهم و خوشبختانه تا‌بحال ورزشم لطمه‌ای به درسم وارد نکرده است،
از این فرصت می‌خواهم استفاده کنم و از مسئولین تقاضا کنم که برای تهیه مکمل‌های بدنسازی به ما توجه کنند.

*چه حرفی برای هم‌سن وسال‌های خودتان دارید؟
به عنوان کسی که تازه فعالیت خود را در ورزش شروع کرده‌ام نمی‌توانم توصیه‌ای داشتم باشم فقط از همه کسانی که هدف و خواسته‌ای دارند می‌خواهم که با تمام توان برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود تلاش کنند و اتفاقات و مشکلات آنها را از رسیدن به هدفشان باز ندارد.

لازم به ذکر است که، رقابتهای دوومیدانی نوجوانان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی روزهای ۱۵تا ۱۶ شهریورماه در محل ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران با حضور ورزشکاران سراسر کشور برگزار شد.

گفتگو/ ثریا صلواتی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.