×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
دریافت دز سوم واکسن کرونا

خراسان شمالی رئیس بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بهترین زمان تزریق دز سوم واکسن کرونا را اعلام کرد.

فیض الله برزگر، با اشاره به شیوع سویه اُمیکرون و تأکید بر تزریق دز سوم واکسن کرونا. اظهار کرد: اگر فرد بهبود یافته در دوران ابتلا به بیماری، بستری نشده باشد. چهار هفته پس از بهبودی و اگر در زمان ابتلا به بیماری بستری شده باشد. ۶ هفته پس از بهبودی می‌تواند واکسن کرونا را دریافت کند.

وی با دعوت از هم استانی‌ها برای تزریق دز سوم واکسن کرونا. برای ایمنی بیشتر در مقابله به اُمیکرون، افزود: تمام مراکز و پایگاه‌های بهداشتی نیز علاوه بر مراکز تجمیعی. برای تزریق واکسن کووید فعال هستند.

وی با اشاره به این که بهترین ایمنی ناشی از واکسن کرونا، دو هفته پس از تزریق دز دوم واکسن ایجاد می‌شود. تصریح کرد: واکسن کرونا از مرگ و میر ناشی از این بیماری جلوگیری می‌کند.

برزگر تاکید کرد: واکسن به هیچ وجه باعث مصونیت ۱۰۰ درصدی مقابل کرونا نمی‌شود و نباید فکر کنیم که پس از تزریق واکسن کرونا می‌توانیم بدون ماسک در جامعه یا محیط‌های بسته و بدون تهویه حضور داشته باشیم.

رئیس بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افراد پس از تزریق واکسن کرونا نیز ممکن است به بیماری کرونا مبتلا شوند و ناقل این بیماری باشند اما خطر مرگ و میر در افراد واکسینه شده تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

دوز سوم چه زمانی باید تزریق شود؟

بر اساس اعلام رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت. افرادی که دو دوز واکسن سینوفارم یا برکت (واکسن‌های غیرفعال) دریافت کرده‌اند. و حداقل چهارماه از تزریق دوز دوم آنها گذشته باشد. می‌توانند با مراجعه به مراکز تزریق واکسن (براساس اولویت اعلام شده توسط وزارت بهداشت)، دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام