×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
سیگنال های اتمام صبر در بهارستان

تک‌بانده‌بودن جاده‌ها

نماینده آبادان به حادثه تصادف چهارم دی و فوت ۱۰ کارگر اشاره کرده و گفته: «این به دلیل تک‌بانده‌بودن جاده‌های ماست. اکنون دیگر صبر مردم ما به پایان رسیده و کاسه صبر ما به‌عنوان نمایندگان مردم هم لبریز شده است و اگر تا پایان مهلت یک هفته یا ۱۰ روزه‌ای که به وزارت راه و شهرسازی می‌دهیم، اقدام جدی را شاهد نباشیم، وارد فاز استفاده از ابزارهای قانونی خواهیم شد».

او گفته: «ما قبلا تذکر و طرح سؤال را عنوان کرده‌ایم و قطعا در این مرحله و در استفاده از ابزارهای نظارتی یک گام جلوتر رفته و استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مطرح خواهیم کرد».

چالش نمایندگان مجلس با وزرای دولت سیزدهم ادامه دارد. این هفته سؤال سلمان ذاکر، نماینده ارومیه، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بی‌عدالتی در توزیع اشتغال در استان‌های برخوردار و کم‌برخوردار. در دستور کار پارلمان قرار دارد. و نماینده آبادان نیز وزیر راه را تهدید کرد. که او را استیضاح می‌کنند.

بهارستان

هر‌چند نمایندگان در رأی‌دادن به وزرای کابینه ابراهیم رئیسی با روی گشاده برخورد کردند. اما باز هم وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نتوانست از بهارستان رأی بیاورد. و در نهایت سومین گزینه دولت به صندلی وزارت رسید. با این حال در همین مدت کوتاه شروع دولت، پارلمان وزرا را تهدید به سؤال و استیضاح کرده است.

آخرین آن مجتبی محفوظی نماینده آبادان است. که به رستم قاسمی، وزیر راه ۱۰ روز زمان داده. تا جاده‌های تک‌بانده در حوزه انتخابیه‌اش را ساماندهی کند. وگرنه در استفاده از ابزارهای نظارتی یک گام جلوتر رفته و استیضاح وزیر را مطرح خواهد کرد.

پیش‌از‌این نیز نماینده خلخال درباره آغاز زمزمه استیضاح برخی وزرا بین نمایندگان گفته بود: «با هیچ‌کسی عقد اخوت نداریم، من جزء نمایندگانی بودم که از آیت‌الله رئیسی برای نامزدی در انتخابات دعوت کردم. ۲۸ سخنرانی برای ایشان انجام دادم و شدیدا نیز درباره اینکه دولت سیزدهم با گفتمان انقلابی رویکرد تحول‌خواهی داشته باشد، همراه هستم».

 

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام

 

ّ